Advies gezocht Dressuurzadel Dressix

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jaimy_Liam

Advies gezocht Dressuurzadel Dressix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-24 03:53

Hi allen!

Ik heb geen idee of ik dit topic correct heb geplaatst, mocht dat niet het geval zijn; excuses.

Ik ben op zoek naar ervaringen naar dit dressuurzadel:
https://ruiterhart.nl/paardenspullen/za ... at-175inch

Ik zou deze graag willen uitproberen op mijn Tinker, dus bij voorkeur reviews van mensen met een koudbloed

Groetjes! :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Advies gezocht Dressuurzadel Dressix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 18:57

DRS --> HAR

jumpingsled

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 06:00

Jaimy_Liam schreef:
Hi allen!

Ik heb geen idee of ik dit topic correct heb geplaatst, mocht dat niet het geval zijn; excuses.

https://ruiterhart.nl/paardenspullen/za ... t-175inch-Dordle

Ik zou deze graag willen uitproberen op mijn Tinker, dus bij voorkeur reviews van mensen met een koudbloed

eel vergelijkbare zadels (zoals Wintec, Bates, Arena met het HART-systeem) zijn te vinden op websites zoals De Paardenschuur, Hopa Sport, Drunens Ruiterhuis, etc. Deze zadels bieden vaak veel aanpasbaarheid wat vooral bij koudbloedige paarden belangrijk is.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 08:06

jumpingsled schreef:
Jaimy_Liam schreef:
Hi allen!

https://ruiterhart.nl/paardenspullen/za ... t-175inch-Dordle

eel vergelijkbare zadels (zoals Wintec, Bates, Arena met het HART-systeem) zijn te vinden op websites zoals De Paardenschuur, Hopa Sport, Drunens Ruiterhuis, etc. Deze zadels bieden vaak veel aanpasbaarheid wat vooral bij koudbloedige paarden belangrijk is.

Dit zadel is anders wolgevuld, in tegenstelling tot de Wintec/Bates/Arena-zadels die met cairkussens komen.
Ik heb een Arena dressuurzadel, ook met leer en synthetisch gecombineerd en oa Iconic maakt die ook.
TS als je het wat lijkt, zou ik een zadelpasser zoeken die dit zadel op voorraad heeft en laten passen.

siskeh

Re: Advies gezocht Dressuurzadel Dressix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 08:16

Ik ken het niet, maar ff googlen toont dat het een horka zadel is, daar heb ik slechte en iets betere van gezien.
Waar ik bij de betere tegenaan liep is de kwaliteit van de vulling. Ansich een stevige mooie vulling maar wel 1 die ik niet bij durfde te vullen ivm de kwaliteit van de wol die gebruikt was. Wat betekend dat als je daar wat aan veranderd hij niet mooi egaal te krijgen is.
Vulling geheel vervangen zou dan mn voorkeur hebben (wat tussen de 250 en 300 euro kost)

Ik zou hem laten bekijken door een gediplomeerde zadelpasser welke ook verstand van vulling heeft. Maar denk persoonlijk dat je met een goede tweedehands voor dit geld meer plezier kan beleven