Mestzakje miniatuur pony?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mar_jolijn

Mestzakje miniatuur pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-24 14:03

Ik heb een heel koddig miniatuur ponietje (ja het paspoort zegt echt bij ras 'miniatuur pony') als gezelschap voor mijn jonge grote paard. Ze zijn dan meestal ook onafscheidelijk. Gelukkig kunnen ze wel eventjes uit elkaar. Floddertje zoals de mini heet is enorm dol op mensen en een heel zachtaardig kereltje, ondanks zijn minder leuke verleden van verwaarlozing. Of misschien wel daardoor; hij wil overal bij zijn en alles meemaken en iedereen moet van hem houden. Ik heb een zoontje van 3 en die kan ik er alles zelf mee laten doen (wat ik niet doe want iets met risico analyse en het blijft een dier/kind, ik moet ze tegen elkaar beschermen, maar het zou technisch gezien kunnen).
Afijn het idee is geboren om met Flod op bezoek te gaan bij ziekenhuizen en bejaardenhuizen, aangezien hij leeft voor aaitjes en kriebels, heel veel geduld heeft, superkalm blijft en werkelijk nergens bang voor is.
Hier in de omgeving gepeild en er is veel interesse voor.
Maarrrrr hij poept. Natuurlijk poept hij. Geen probleem, dat ruim ik gewoon op als we buiten wandelen of ik schuif het met mijn voet in de berm als het buiten de bebouwde kom is. Maarja het onder de bank schuiven bij mevrouw Jansen in het verzorgingstehuis is ook weer zo wat... En het oppakken betekent niet dat de grond schoon is zeg maar. Dus ik ben op zoek naar een mestzakje voor een mini of iemand die me kan helpen het te maken, want ik kan zelf niks vinden op dat vlak... Heeft iemand hier geniale ideeën over?
Ik zie het meestal wel als hij gaat mesten, maar als ik bezig ben met een ziek kindje wat hem aait, kijk ik voornamelijk naar kind en gezicht van pony en dan kan hij makkelijk al wat 'droppen' :D

MarliesV

Re: Mestzakje miniatuur pony?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 14:08

Steed Apple Catcher bestellen en zelf aanpassen qua maat? Weet niet hoe handig je bent met de naaimachine maar volgens mij moet dat te doen zijn.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 10:02

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-24 11:29

juval schreef:
er zijn op internet best wat filmpjes te vinden over pony's die in zorginstellingen komen. Misschien kun je daar inspiratie opdoen voor een mestzak. Ik zag er laatst een die op een of andere manier aan de staart en aan een singeltje vastgemaakt was.

zoiets: https://www.youtube.com/shorts/gQuAaCB6W4Y

https://www.youtube.com/watch?v=REvNkUWEpFM

Ik kan dus niet goed de constructie zien, op eigenlijk geen enkel filmpje. Ik ben niet bijzonder handig met de naaimachine maar schoonmoeder wel en die wil wel helpen, echter moet ik dan wel een ontwerp neerleggen

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-24 11:31

MarliesV schreef:
Steed Apple Catcher bestellen en zelf aanpassen qua maat? Weet niet hoe handig je bent met de naaimachine maar volgens mij moet dat te doen zijn.

Oh daar zijn wel wat duidelijke foto's van, even kijken of ik dat na kan maken.. denk dat dat de beste optie is want ponietje is nog geen 75cm dus ben bang dat alles zo vreselijk te groot is dat het bestellen geen zin heeft. Thanks!