Welk Dressuurzadel voor Rondgeribte B-pony?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hermelijnhof

Welk Dressuurzadel voor Rondgeribte B-pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-24 18:12

Welke betaalbare dressuurzadel heb jij voor jouw pony? Ik heb nu gewoon kunststof Pinokkio-zadeltjes van 13 inch, met daaronder een gelpad en een bontpad, samen met een kwaliteit-dekje, zodat er zo min mogelijk vervelende druk is. Ik zou graag, voor de hobby, en niet voor professionele sport, een klein dressuurzadeltje willen kopen, 14,5 of 15 inch. Wat hebben jullie en wat raad je aan?

Shoot!

capopjekop

Re: Welk Dressuurzadel voor Rondgeribte B-pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 18:25

Ik heb geen dressuurzadel op m'n pony maar in jouw geval zou ik kijken naar merken als wintec en thorowgood. Die hebben iig wel 15 inch. 14.5 weet ik niet

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 18:51

Als je open staat voor boomloos zou ik eens kijken naar een Ghost mini. Ghost heeft een heel soepel/goedkoop beleid met op maat maken van bestaande modellen.
Ik heb zelf bijvoorbeeld een model gekozen en daarna de zweetbladen langer laten maken (kosten €50) en er andere wrongen op laten zetten (€30 volgens mij) zodat ik een perfect passend model heb voor mij/paard als combinatie.
Ik ga er van uit dat ze van de Ghost mini ook iets passends voor jou kunnen maken, zonder een al te hoge meerprijs.

Hermelijnhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-24 21:41

Lijsken schreef:
Als je open staat voor boomloos zou ik eens kijken naar een Ghost mini. Ghost heeft een heel soepel/goedkoop beleid met op maat maken van bestaande modellen.
Ik heb zelf bijvoorbeeld een model gekozen en daarna de zweetbladen langer laten maken (kosten €50) en er andere wrongen op laten zetten (€30 volgens mij) zodat ik een perfect passend model heb voor mij/paard als combinatie.
Ik ga er van uit dat ze van de Ghost mini ook iets passends voor jou kunnen maken, zonder een al te hoge meerprijs.

Ik sta zeker open voor boomloos, dat is een Pinokkio tenslotte ook, maar ik heb even ge-google-d en kom uit op een zadel dat lijkt op een Pinokkio-zadeltje, en niet op een dressuurzadel. Kortom; ik kan het niet vinden. Kun je me een linkje sturen.

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 08:18

Hermelijnhof schreef:
Lijsken schreef:

Ik sta zeker open voor boomloos, dat is een Pinokkio tenslotte ook, maar ik heb even ge-google-d en kom uit op een zadel dat lijkt op een Pinokkio-zadeltje, en niet op een dressuurzadel. Kortom; ik kan het niet vinden. Kun je me een linkje sturen.

Ik vind even geen afbeelding op een site van een Nederlandse verkoper, maar dit geeft wel een beeld

Kijk vooral even naar de 5e foto, daar zie je (rechtsonder) enkel de basis. Daar kan via een dealer dus elke soort zitting/zweetblad op worden gezet, ook een dressuurvariant.

https://www.ghostsaddles.com.au/product ... ids-saddle

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 08:29

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 08:41

Hermelijnhof schreef:
Lijsken schreef:

Moet je even zoeken op Ghost lipica, ghost torino, of als je een diepe zit wil ghost buttera

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 08:42

Wintec educatief, hier op een A pony

Heeft mijn dochter zeer goed leren zitten!

Afbeelding

Hermelijnhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-24 14:43

Fayyah19 schreef:
De Edix Tudor is een fijn zadel voor ronde pony’s
https://www.edixsaddles.com/product/edi ... d-version/

Prachtig inderdaad, dit lijkt op wat ik zoek. Vind alleen de prijs voor hobbymatig en voor de lol wel echt te hoog. Maar misschien kan ik er een leuke tweedehands van vinden. Dank voor je tip!

Kitty_

Re: Welk Dressuurzadel voor Rondgeribte B-pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 16:32