Opzoek naar evaringen seat saver/bontje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hieperdi

Opzoek naar evaringen seat saver/bontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-24 15:09

Zoals de titel al luidt opzoek naar ervaringen met seat savers en of bontjes voor op het zadel.

Waarom?
Ik heb nu sinds een jaar de Kent&Masters, die hieronder op de foto. K&M is natuurlijk een betaalbaar leder zadel dus je moet ook niet al te zacht leer verwachten
Afbeelding

Ik ben er opzich redelijk tevreden over alleen ik heb geregeld veel pijn met rijden doordat ik mijn schaambeen/kruis half open rijdt en daarnaast heb ik ook geregeld last van de zitbeenknobbels. Ik kreeg een tip om eens naar een bontje of seat saver tekijken. Nu ben ik heel erg benieuwd naar jullie ervaringen hiermee, met in de regen rijden en met welk merk etc

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 15:14

Hieperdi schreef:
ik heb geregeld veel pijn met rijden doordat ik mijn schaambeen/kruis half open rijdt
Toevallig had 1 van mijn instructeurs het hier ook over van de week. Zij heeft ook dit probleem met Kent&Masters zadels. Enige oplossing voor haar was een ander merk zadel.

EedihcrO

Re: Opzoek naar evaringen seat saver/bontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 15:16

Ik heb jaren gereden met een gel gevulde kunststof seat saver. Voor mij was het echt mijn redding. Nooit meer een open gereden kruis of kont +:)+

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-24 15:17

Cambionn schreef:
Hieperdi schreef:
ik heb geregeld veel pijn met rijden doordat ik mijn schaambeen/kruis half open rijdt
Toevallig had 1 van mijn instructeurs het hier ook over van de week. Zij heeft ook dit probleem met Kent&Masters zadels. Enige oplossing voor haar was een ander merk zadel.

Ik heb het hier op bokt al vaker gelezen. Kennis van mij had het ook bij K&M.

Mensen met een K&M die dit herkennen graag melden hier!! :+

Een seatsaver is natuurlijk wel wat goedkoper dan een nieuw/ander zadel.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-24 15:18

EedihcrO schreef:
Ik heb jaren gereden met een gel gevulde kunststof seat saver. Voor mij was het echt mijn redding. Nooit meer een open gereden kruis of kont +:)+

Weten je ook nog welke dat was?
Ik kom tot nu toe alleen BR en Acavallo tegen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 15:20

Vroegah reed ik mij door bij de lies - schaambeen . Met gel pad geen last meer van gehad.

Anne_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 16:31

Toevallig heb ik ook een K&M waarbij ik er last van heb. Bij m'n Thorowgood had ik het volgens mij niet.
Ik heb er dus ook een seatsaver op, eentje van Acavallo waarbij er in de voorkant ook een uitsparing zit. Dit was een model met pubis in de naam en deze had gewoon een 'normale' zitting qan de bovenkant en de gel aan de onderkant. Maar als ik het nu Google zit ik ze alleen met de gel dan aan de bovenkant in dit model. Ik heb maat M op een 17,5 inch zadel van K&M. Maar ik denk dat maat L beter en mooier zou passen er op. Helaas was die maat toen uitverkocht.
De Acavallo is behoorlijk aan de prijs maar ik vind het hem helemaal waard. Ik gebruik hem inmiddels al meer dan 2 jaar (ca. 4x per week) en je ziet nog niets van slijtage er aan. :D

Ik gebruik trouwens ook de speciale en dik gevoerde onderbroeken van de epplejeck. Helaas was dit niet genoeg of kreeg ik in mijn les weer plekjes van de dikke nadenken van deze onderbroeken.

Edit: ik heb trouwens eerst een bontje van echt schapenbont geprobeerd, maar ik had het idee dat er dan nog steeds best wat wrijving ontstond. En deze kriebelde en prikte ook best wel door mijn dunne rijlegging heen aan m'n bovenbenen.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-24 16:13

Nog meer ervaringen

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 16:16

Ik heb jaren terug een tijdje met een gel seatsaver gereden, maar ik kreeg er wel een enorme zweetreet op. Uiteindelijk was een zadel dat lekkerder zat voor mij een betere keuze.
Ik vond de twist ook breder worden door de seatsaver.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 19:58

Ik heb geen idee meer welke ik had. Het is al even geleden voor mij. Toen ik nog op de Manege reed. Zodra ik voor verzorgpaarden ging het wel goed zonder.