Devoucoux dressuurzadel ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xLoki

Devoucoux dressuurzadel ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-24 14:40

Zoals de titel al zegt, wie heeft er ervaring met de dressuurzadels van Devoucoux en hoe bevalt het?

Hoe ervaren jullie dat het zadel met foam (ipv wol) is gevuld, hoe zit dat met onderhoud?
Ik begreep dat je eigenlijk alleen maar bij Devoucoux zelf onderhoud kan laten doen (dat is in NL 1 persoon), klopt dat? En hoe vaak moet je het foam volledig laten vervangen?

Ik ben benieuwd naar de ervaringen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 20:03

Het is het meest geweldige leer wat je wil kopen.
Boterzacht, voegt zich heel goed aan jouw lijf.

Daarnaast vind ik, dus Nielojram, dat dit een enorm overgewaardeerd merk is, waarbij innovatie vwb het paard, de opbouw van de boom, schoudervrijheid en daaraan gekoppelde ruggengraat-vrijheid èn flexibiliteit ( lees: ook mijn paard kan fijn bewegen onder mijn nieuwe zadel) ver te zoeken is.

Snap dat dit soort merken de 'Oh's en ah's' op stal veroorzaken, en de ' zij is goed voor haar paard, want ze geeft er veel geld aan uit' .

Er zijn echt veel en vèèl betere zadels te kopen dan dit merk, hier op bokt wordt genoeg genoemd.

( Ik zou, met mijn kennis, eerder een kent&masters kopen, dan dit merk, maar, wie ben ik!)

Spoiler:
Alsof je een volvo uit de jaren '90 koopt, omdat hij zo veilig is...Gelukkig is de veiligheid door geëvalueerd, dat zelfde geldt als pasvorm van paardenzadels.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 09:17

Mijn 5 jarige werd even gereden met een dressuurzadel van dat merk tijdens het beleren, omdat dat de sponsor van die eventingstal is. Maar dat zadel heb ik er heel rap vanaf getrokken en vervangen voor een stokoud black country zadeltje. Voor de ruiter een topzadel, voor mijn paard verschrikkelijk, het leek wel een krabbelend shetlandertje, zo kort liep ze eronder. Ze had totaal geen schoudervrijheid.

Skogan

Re: Devoucoux dressuurzadel ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 19:17

+1, meeste franse zadelmerken zoals Devoucoux, CWD, Forestier, Childeric, Butet.. Zijn prachtig gemaakt met mooiste lederen.. Maar gemaakt op 1 soort houten boom.. '' Aangepast '' door foam panelen.. Devoucoux heeft ook nog singelstoten vastgenaaid.. Echte canapé voor de ruiters, maar paarden hebben vaak problemen met rug.

Mijn Golden Horse, AES goedgekeurde palomino hengst
https://www.facebook.com/Karat-J-My-Golden-Horse-AES-Licensed-Stallion-100827442663341

Pools in Frankrijk en op bokt om Nederlands bij te werken.
Ulysse: Ama3A +10wp Ama3B +2wp
Ama2B +3wp Ama2A +3wp

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie