Welke jophurs zijn goed?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Welke jophurs zijn goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-24 16:34

Al sinds 2000 zweer in bij Ariat. Ik denk dat ik in die 24 jaar zo'n 5 of 6 paar heb versleten.

Leuk verhaaltje. In december 2000 was in bij Indoor Brabant en daar stond toen een stand die voor het eerst Ariat verkocht. Aangezien ik nieuwe schoenen moest hebben ging ik er een paar passen. Toen ineens kwam kersverse Olympisch kampioen Jeroen naast me zitten om er ook een paar te passen. We raakten toen aan de praat. Dat was voor mij als 14-jarige echt een heel bijzonder moment :D

Maar goed, ik ben inmiddels niet meer zo actief in de paarden dus ik vind het zonde om zoveel voor een paar schoenen uit te geven. En daarnaast krijg ik altijd hele natte voeten in Ariats.

Dus ik ben aan het kijken of er een goedkoper alternatief is. Welke jophurs ben jij blij mee en lopen lekker? Ik wil sowieso een veterschoen want dat vind ik prettiger dan rits.

Dabo

Re: Welke jophurs zijn goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 19:50

Toevallig was ik een paar maanden geleden op zoek naar nieuwe jodhpurs, ik koop eigenlijk altijd redelijk goedkope. Ik was bij de Epplejeck, dus vanalles passen. Had wel een paar die 'acceptabel' waren, tot ik Ariats paste....! Alsof je 'thuiskomt'!? Maar hemel wat een geld, maar ik heb ze toch gekocht en ik ben er heel blij mee.
Alleen... de 'lepel' van de schoen is dus KUNSTleer!? :'( Dus met beetje warm weer heb ik steevast een zweterig natte sok op mn wreef... Dat vind ik wel een minpuntje eigenlijk

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-24 19:56

Ja dat is echt het enige probleem, je voeten worden zo nat. Oh en de prijs dan :P Maar ja ze zitten altijd direct goed inderdaad. :P

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 19:59

Ik lees mee
Ik zweer ook bij ariat maar die prijs |o
Ook heb ik nog eens grote smalle voeten 42,5/43 en mannen schoenen zijn dus standaard Veel te breed en hoog op de wreef

JasmijnCW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 09:09

Ik lees ook mee!
Ik heb altijd Ariat gehad maar ik vind de prijs gewoon af en toe iets te ver gaan.
Ik zit te twijfelen om laarzen te nemen, maar door mijn rare kuiten zal het waarschijnlijk op maat moeten.. Iemand een goede laarzenmaker?

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 11:14

Oef toen ik de titel las dacht ik: oh ik ben zo blij met mijn ariats; dat ga ik zeggen.

Maar die heb je dus al gehad haha
Al moet ik zeggen, de ariats die ik nu heb zijn in de korting van 180 naar 90. 180 vond ik echt te duur maar voor 90 euro zijn ze echt dubbel en dwars waard. Overigens herken ik de natte voeten dan weer niet.
Hiervoor epplejeck eigen merk gehad en Harry’s horse en die waren beide binnen no time op en versleten en hebben nooit zo lekker gezeten als de ariats.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 11:17

Wel herkenbaar, inmiddels een aantal jaar andere goedkopere paren gehad maar nog nooit zo tevreden geweest als met de Ariats :Y) .
Nu heb ik er van Kramer en die zijn na een jaar al compleet lek. Dus kan weer opnieuw gaan zoeken..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 11:20

Toevallig vorige week nieuwe gekocht.
Maar dan wel met rits voorop.
Ik had dus de ariats aan en vond ze niet fijn...geen idee waarom.
Ook andere merken gepast.

Ben dus bij de harrys horse uitgekomen. Wel de echt leren, niet de vegan variant want leer blijft bij mij altijd langer mee gaan door goed onderhoud.

Mijn oude zijn van EJ met stalen neus, zitten me ook prima overigens

maar alle de rits voorop

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 11:42

Ik heb ze van Muckboots en god wat lopen die dingen zalig! Ik heb hoge laarzen, maar ook jodphurs.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 11:43

Ik heb een goedkoop paar van de Decathlon, die met fleece voering voor de winter. Ik heb er ruim een jaar op gereden (heb nu laarzen), stallen mee uitgemest, kilometers op gelopen, en doe nogsteeds alles rondom stal ermee (laarzen gaan pas aan vlak voor het opstappen, en gaan meteen na het afstijgen weer uit). Ze zijn niet mooi, maar wel comfortabel en na anderhalf jaar intensief gebruik hebben ze nog geen schrammetje. Ze zijn alleen wel wat warm in hartje zomer.

Andere modellen van de Decathlon zitten trouwens absoluut niet lekker. Echt enkel dit ene model is fijn. Heb wel een grotere maat moeteb kopen dan normaal, valt echt belachelijk klein. Maar kon in de winkel passen dus dat scheelt.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 12:50

Earth schreef:
Getemd voor spam.

Misschien moet ik dan toch maar voor ariats gaan _O- Maar dan ff wachten op een goede aanbieding.

Ik heb net via Amazon Ariat stalschoenen gekocht met grote korting, zijn normaal €160 nu voor €95 gekocht. Je moet er wel goed oplettenwant elke maat van een model kan een andere prijs hebben dan zijn ze ook weleens duurder dat bij Ariat zelf

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-24 13:11

Ah dat is ook een goeie.
Ik ga volgend jaar ook naar USA en dan kan ik ook kijken bij een winkel, maar ik weet niet of ze ze daar verkopen en of ze daar veel goedkoper zijn. Even uitzoeken dan maar.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 18:50

Earth schreef:
Al sinds 2000 zweer in bij Ariat. Ik denk dat ik in die 24 jaar zo'n 5 of 6 paar heb versleten.

Leuk verhaaltje. In december 2000 was in bij Indoor Brabant en daar stond toen een stand die voor het eerst Ariat verkocht. Aangezien ik nieuwe schoenen moest hebben ging ik er een paar passen. Toen ineens kwam kersverse Olympisch kampioen Jeroen naast me zitten om er ook een paar te passen. We raakten toen aan de praat. Dat was voor mij als 14-jarige echt een heel bijzonder moment :D

Maar goed, ik ben inmiddels niet meer zo actief in de paarden dus ik vind het zonde om zoveel voor een paar schoenen uit te geven. En daarnaast krijg ik altijd hele natte voeten in Ariats.

Dus ik ben aan het kijken of er een goedkoper alternatief is. Welke jophurs ben jij blij mee en lopen lekker? Ik wil sowieso een veterschoen want dat vind ik prettiger dan rits.

Natte voeten? Omdat ze lek zijn, of van het zweet?

Ik ben juist heel tevreden over mijn Ariat jodhpurs met veters en rits achter (die ze niet meer maken), omdat dit de enige zijn waar ik goed in kan met mijn hoge wreven en met een voetbed dat ik ze de hele dag kan dragen zonder steunzolen.

En ja, met warm weer krijg ik zweetvoeten, maar dat heb je toch met alle schoenen? Vooral als ze niet van leer zijn.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 19:03

Als je altijd hebt geleefd op ariat dan wens ik je veel succes met het vinden van iets anders. :P
Ik heb ook meerdere keren een overstap gemaakt, ook vanwege de prijs. Maar ik ben nu toch weer terug bij Ariats.
Ze lopen geweldig en dat heb ik bij andere merken nog niet gevonden.

2 jaar terug bij Horze mijn ariats gekocht met een flinke korting op Black Friday

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-24 19:55

Haha ik ben er ook bang voor channy :P

Ja ik krijg altijd hele natte voeten Marie111 van het zweten. Meer dan normaal, maar dat komt misschien ook omdat ze zo afgesloten om mijn enkels zitten zodat de warmte niet weg kan ofzo? Ik weet het niet, ik heb het altijd gehad. En het is geen stinkzweet haha, gewoon echt vocht :P

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 20:29

Ik ben ook heel lang van de Ariat geweest (ik had altijd de H20 zip paddock) maar heb nu Mountain Horse jodphurs en die zitten ook heel lekker. Maar goed, ook hier geldt weer dat dit zeker niet de goedkoopste zijn.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 21:43

Ben tijdelijk overgestapt naar Kavalkade en huismerk epplejeck, maar vind ze erg snel erg slap worden. Ondanks de prijs, ga ik wel weer terug naar ariats

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 19:11

Ik ben op zoek naar nieuwe stalschoenen en kwam de Ariats ook tegen.
Kan iemand me zeggen hoe ze vallen qua maat? Groot, klein, op maat? En kan de binnenzool er uit?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 07:55

Vallen op maat en je eigen zooltjes kunnen erin.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 07:56

SusanH schreef:
Vallen op maat en je eigen zooltjes kunnen erin.

bedankt :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 08:32

Krämer heeft er een handje van om bij hun eigen merken Look-alike-dure-merken te maken.

Ik heb dat gezien bij caps, die lijken heel erg op die van Uvex, dekens lijken Horseware kopieën en hun jodphurs van Steeds lijken wel heel erg gekopieerd van Ariat.

Maar kosten wel minder dan de helft geloof ik, dus wie weet is dat nog de moeite waard om te proberen?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 09:12

Marije_jiplover schreef:
Krämer heeft er een handje van om bij hun eigen merken Look-alike-dure-merken te maken.

Ik heb dat gezien bij caps, die lijken heel erg op die van Uvex, dekens lijken Horseware kopieën en hun jodphurs van Steeds lijken wel heel erg gekopieerd van Ariat.

Maar kosten wel minder dan de helft geloof ik, dus wie weet is dat nog de moeite waard om te proberen?

Mijn jodphurs van Steeds zijn na een jaar zo lek als een mandje. Kan toeval zijn, maar ik ga toch op zoek naar iets nieuws.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 09:18

Maar misschien rare vraag.
Maar als ik schoenen een wil die waterdicht zijn doe ik geen jodhpurs aan.
Jullie wel dan?
Wat bedoel je lek als een mandje?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 09:21

DuoPenotti schreef:
Jullie wel dan?

Ze hoeven inderdaad niet compleet waterdicht te zijn dat ik er mee door de modder kan banjeren, maar als ik over het erf of naar de wei loop waar het nu wat nat is zoals plassen en nat gras dan heb ik liever niet meteen doorweekte sokken.

En vorig jaar hadden ze dit dus nog niet :) .

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 11:02

Josien_ schreef:
DuoPenotti schreef:
Jullie wel dan?
Ze hoeven inderdaad niet compleet waterdicht te zijn dat ik er mee door de modder kan banjeren, maar als ik over het erf of naar de wei loop waar het nu wat nat is zoals plassen en nat gras dan heb ik liever niet meteen doorweekte sokken.

En vorig jaar hadden ze dit dus nog niet :) .
Oh met mijn jodhpurs loop ik ook de modder door. Zolang het niet dieper is dan mijn schoen hoog is blijven mijn voeten droog. Maar ik heb van die kunstlederen dingen en best goedkope, dus ik maar me niet zo druk om wat er met het materiaal gebeurd bij die dingen. Zo ver gebeurd er echter niks, worden alleen een beetje vies. Flinke regenbui later zijn ze wel weer schoon := . Dat is na 1,5 jaar gebruik. Sinds ik rijlaarzen heb is dat het enige waarvoor ik de draag.