Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maureen95 schreef:Heb je het zadel aan laten meten door een zadelmaker? Ik vind de Barefoot zadel persoonlijk niet fijn omdat ik de verbinding mis dit ik met een gewoon zadel heb. Zijn de maten verder hetzelfde? Heb je eventueel een foto hoe het op je paard ligt?
tinkieMagic schreef:Maureen95 schreef:Heb je het zadel aan laten meten door een zadelmaker? Ik vind de Barefoot zadel persoonlijk niet fijn omdat ik de verbinding mis dit ik met een gewoon zadel heb. Zijn de maten verder hetzelfde? Heb je eventueel een foto hoe het op je paard ligt?
Ik zoek eigenlijk ervaringen van mensen die goed bekend zijn met barefoot zadels, met name dus de arizona. De barefoot zadels zijn niet vergelijkbaar met boomzadels. Je hebt JUIST meer verbinding dan met een boomzadel....
Dieuwke_ schreef:Dat verschilt per persoon hoor. Ik heb ook een Barefoot gehad, maar voor mijn gevoel zat ik mijlenver van mijn paard. Daarna een Ghost, dat voelde al een stuk beter, maar het liefst rijd ik toch met m'n oude springzadel.
Ik zou een zadelpasser laten komen. Ik heb goede ervaringen met Suzanne van Buitenzinnig.
Maureen95 schreef:Ik ben zeker bekend met zowel de barefoot Arizona als de Barefoot London. Maar ik merkte met beide zadels, vooral de Arizona, dat ik het het contact verloor als wat ik met de Barefoot London had.
Omdat je aangeeft dat je elke keer opnieuw moet singelen, en je gebruikersnaam (tinker). Klopt het dan dat je een tinker hebt met een ronde schoft? Het ligt er echt per paard aan welk Barefoot zadel dan fijn ligt.
Persoonlijk heb ik zelf altijd meer het gevoel gehad dat ik met dit soort zadels OP het paard zit ipv dat ik verbinding heb. Je kan eventueel kijken naar Massimo zadels. Maar daar zit er ook meer OP het paard dan dat je de verbinding hebt.
Ik durf gerust te zeggen dat voor iedereen zijn ervaring weer anders is. Dus ik hoop dat je een Barefoot eigenaar tegenkomt die wel het juiste voelt.
Tinka schreef:Ik heb een Arizona gehad, vond het niet fijn, had echt het gevoel op het zadel te zitten ipv erin, geen verbinding inderdaad dus.
Heb nu Bob Marshall's, daar zit je echt in, veel vastere zit. Is ook boomloos.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
tinkieMagic schreef:Dieuwke_ schreef:Dat verschilt per persoon hoor. Ik heb ook een Barefoot gehad, maar voor mijn gevoel zat ik mijlenver van mijn paard. Daarna een Ghost, dat voelde al een stuk beter, maar het liefst rijd ik toch met m'n oude springzadel.
Ik zou een zadelpasser laten komen. Ik heb goede ervaringen met Suzanne van Buitenzinnig.
Dat is zeker waar, het verschilt per persoon maar Barefoot zadels moet je sowieso echt een tijd rijden voor je eraan gewend bent. De.meeste mensen geven het die tijd niet...
tinkieMagic schreef:Tinka schreef:Ik heb een Arizona gehad, vond het niet fijn, had echt het gevoel op het zadel te zitten ipv erin, geen verbinding inderdaad dus.
Heb nu Bob Marshall's, daar zit je echt in, veel vastere zit. Is ook boomloos.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Hoe lang heb je het zadel gehad?