Sprenger bow balance VS tech stirrups vernice

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nixxs

Sprenger bow balance VS tech stirrups vernice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 14:24

Ik twijfel tussen deze 2 veiligheids beugels.
Ik wil mij veilig voelen, meer demping voor knieën en enkels en een goede grip. Deze 2 beugels scoren dan het hoogst op mijn lijstje.
Wat zijn jullie ervaringen met deze beugels?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 15:13

Bow balance zegt een veiligheidsbeugel te zijn, maar is dat niet. Voor meer veiligheid zou ik voor de Vernice gaan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 22:00

Lithya schreef:
Bow balance zegt een veiligheidsbeugel te zijn, maar is dat niet. Voor meer veiligheid zou ik voor de Vernice gaan.

Sluit ik me bij aan.

Ik heb de bow balance voor enkel klachten en daar is hij fijn voor.
Maar dat eerder kwijt raken door de vorm en beweegbaarheid. Zal vast wat doen maar persoonlijk ben ik daar niet van overtuigd.

Bij mijn andere zadel voor mijn (inmiddels niet meer) jonge paard zitten beugels die open klappen.

Yummy

Re: Sprenger bow balance VS tech stirrups vernice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 22:01

Bow balance werkt idd goed bij enkel/knie klachten maar is niet zo zeer een veiligheidsbeugel. Mocht je eis bij veiligheid liggen zou ik voor de tech stirrups gaan.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 22:27

Ja mijn eis is echt de veiligheid maar ook een lichtgewicht beugel die stabiliteit geeft...

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 22:32

Tech stirrups zijn niet licht gewicht maar juist behoorlijk zwaar. Ik vind ze wel echt heel fijn en blijven in vergelijking met goedkopere vergelijkbare modellen ook heel erg mooi, ik heb ze al een aantal jaar en ben er nog steeds blij mee. Maar ik vind hele lichte beugels dus juist niet fijn...

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 00:22

0000 schreef:
Tech stirrups zijn niet licht gewicht maar juist behoorlijk zwaar. Ik vind ze wel echt heel fijn en blijven in vergelijking met goedkopere vergelijkbare modellen ook heel erg mooi, ik heb ze al een aantal jaar en ben er nog steeds blij mee. Maar ik vind hele lichte beugels dus juist niet fijn...

Zijn deze beugels ook schokabsorberend?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 06:33

Heb zelf de flex on safe on. Vind dit geen zware beugels. Voetbed absorbeert klappen. Daar al eens naar gekeken?

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 07:00

Ik heb de Lemieux Vector Balance, erg tevreden mee.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 10:45

Nixxs schreef:
0000 schreef:

Zijn deze beugels ook schokabsorberend?

Ze hebben de meeste modellen volgens mij met en zonder schokabsorptie...ik heb met in ieder geval.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 13:21

Ik raad de freejump AirS aan. Is een veiligheidsbeugel met voldoende grip en demping.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 14:12

Ik denk nu aan de venice Evo Plus. Die is met schokabsorberende werking en veilig !

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 15:04

Ik kreeg van de bow balance ineens zere voeten terwijl ik knieklachten had. Die waren weg maar kreeg er dus nieuwe voor terug. Ik heb veel uitgeprobeerd maar uiteindelijk op beide zadels acavallo alupro arena's.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 13:14

Hier ook. Bow balance werkte voor mijn knieën maar gingen mijn enkels in een vreemde bocht duwen waardoor ik meerdere keren tijden lichtrijden mijn voet omklapte. Ik heb ze dan een tijd een kwartslag gedraaid maar da t hielp niet. Hier liggen ze dus inmiddels te verstoffen. Dit is ook een verhaal die ik van meerdere mensen al gehoord heb, daarbij is de veiligheidsfunctie zeer questionable. Het is even veilig als een gewone beugel. Alleen een pak duurder.