Mogelijkheden springzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Crista

Mogelijkheden springzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-24 19:08

Mijn huidige zadel is inmiddels al wat jaartjes oud en ik ben rustig aan aan het kijken hoeveel ik nou moet sparen voor een nieuw zadel.

Maar de zadelmarkt verandert zo snel, dat ik door de bomen het bos niet meer zie! Wat zijn nou goede merken? En welke merken kan ik beter van wegblijven? Welke merken heb je in welke prijsklassen? Welke merken zijn onnodig prijzig, en welke merken bieden echt waar voor hun geld?

Ik zoek;
een springzadel
17,5 of 18 inch
Cognac bruin
Liefst kunststof, maar leer mag ook
Gemiddeld diepe zit
Vaste wrongen, niet te groot/dwingend

Ik heb nu een budget in m'n hoofd van 1500 voor een mooie 2e -hands en ongeveer 2500 voor eventueel nieuw.

Is dat realistisch? Of moet ik echt m'n budget opschroeven?

Cioccolato

Re: Mogelijkheden springzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 19:16

Je kan echt alle kanten op met zadels. Je budget is ruim zat om een goed zadel te kopen.
Vraag een zadelmaker en die kan verschillende zadels voor je meenemen.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 20:26

Vooral uitproberen wat je prettig vindt. Voor ons is dat Prestige, maar er zijn genoeg andere fijne merken.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 20:35

Budget is zeker prima. Maar ik denk dat de kleur wel een knelpunt kan zijn. Niet alle merken maken cognac kleurige zadels. En 2de hands zijn ze zeer weinig te vinden.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-24 20:38

Art_Ificious schreef:
Budget is zeker prima. Maar ik denk dat de kleur wel een knelpunt kan zijn. Niet alle merken maken cognac kleurige zadels. En 2de hands zijn ze zeer weinig te vinden.

Ja, I know, maar de kleur is voor mij wel écht heel belangrijk.... en zoals al aangegeven, kunststof of leer, mag beiden (liever kunststof)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 21:18

Met je budget moet het wel lukken, bepaalde merken zeker. Zie dat zelfs Wintec een cognac kleurig springzadel heeft: https://www.grandeurruitersport.nl/a-28 ... c-kleurig/. Maar ik zou me niet blind staren op een merk. Zoek een zadelpasser die verschillende merken en modellen heeft, ga passen en er mee rijden. Het moet goed liggen op je paard en je moet er zelf mee uit de voeten kunnen.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 07:58

Meldt zich! Ik heb een cognackleurige kort gebruikte 17,5 inch Kieffer arezzo liggen en woon vlakbij, dus passen geen probleem.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 08:20

Ik denk dat je het makkelijkst kan zoeken vanaf je huidige zadel zeg maar, wat mankeert daaraan dat je op zoek wilt naar iets anders? Is het alleen wat ouder aan het worden, maar de pasvorm en zit wel heel fijn? Of zijn er dingen die je zou willen veranderen?

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 08:35

Rede dat ik een ander zadel wil os dat mijn huidige zadel niet perfect meer ligt en oud is, ook qua ontwikkelingen enzo...

Hij ligt voor nu wel redelijk hoor, en hij zit voor mij heeeerlijk, maar zadel vertoont wat slijtage die de laatste maanden best hard gaan...

Heb nu een Knight Rider, type durf ik niet te zeggen.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 09:24

Ik kwam toch niet ver met €2500 voor een nieuw springzadel vorig jaar.. De meeste gaan richting de €3000-€3500. Heb zelf vorig een jaar nieuwe Equipe Synergy gekocht. Prestige zat ook in die range.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 09:44

Ik heb een cognac stubben Siegfried en een Passier voor je ter overname. Zadels zijn ongeveer 20 jaar oud. Destijds nieuw aangeschaft.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 18:26

Ik heb jaren gereden met een wintec spring zadel in cognac, was daar echt heel erg blij mee :j Inmiddels over op donkerder bruin en Equipe maar daar hangt ook een heel ander prijskaartje aan. €4000+