Kwaliteit Ariat westernlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sunny

Kwaliteit Ariat westernlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-24 22:39

Ik draag al jaren de westernlaarzen van Ariat en ben daar erg tevreden over. Onlangs heb ik een nieuw paar Ariats gekocht, maar de kwaliteit van dit paar is echt bedroevend. Heel dun leer, en niet waterdicht, ondanks meermaals invetten. Vandaar dat ik mij afvraag of Ariat meerdere kwaliteiten laarzen verkoopt? Dit lijkt wel Chinese namaak?

Matheno

Re: Kwaliteit Ariat westernlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 22:41

Nee dit hoort niet bij Ariat. Heb je al even contact met ze opgenomen?

Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-24 22:48

Nee, kan ik natuurlijk wel even doen., nog niet eens aan gedacht haha. Vind het zo’n verschil met wat ik voorheen had. Maar dacht dat ze misschien partijen in verschillende kwaliteiten en prijzen zouden maken.. Het gaat om de Olena.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 22:54

Dat is echt niet OK. Ariat laarzen zijn, dat is tenminste mijn ervaring, altijd van dezelfde goede kwaliteit. Wat jij nu schetst is echt niet herkenbaar. Zijn het wel echte Ariats?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 00:30

Ik herken het ook niet. Bij mij gaan verschillende modellen al jaren mee.
Welk model heb je?
En heb je een foto?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 08:04

Ben nooit heel wild van de kwaliteit van ariat laarzen, maar dit klinkt wel héél belabberd, daar zou ik idd even achteraan gaan

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 09:44

Welke heb je nu?
Ik heb die met de outdoorschoenen gehad. Die zouden daar voor moeten zijn. Binnen het half jaar liet het stiksel los of scheurde het leer daar voor de tenen waar het buigt als je loopt. En dus niet meer waterdicht.
Ik hoor het van meer mensen.
Met de westernlaarzen overigens nooit problemen gehad. Die gaan jaren mee. Maar de schoenen komen er hier niet meer in. Heel jammer, want het voetbed is zo enorm fijn, juist met de klussen over de track en het vele lopen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 10:43

Ik vind de jodhpurs en stalschoen inderdaad van steeds mindere kwaliteit, maar de westernlaarzen niet.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 11:47

Heb ook al even het idee dat de kwaliteit van Ariat teruggelopen is.

Had altijd de stalschoenen, maar eerst werden ze anders qua toplaag en zaten ze ook net iets minder. Daar wen je aan, maar ze gingen eerder ruim 2jr mee en daarna niet eens meer 1 jaar. Ze werden wel steeds duurder, dus was er 3jr geleden wel klaar mee.

Bij de laarzen heb ik ook het idee dat de nieuwe bij de schacht dunner leer hebben. Mijn man heeft nog oude staan en die zijn wel wat steviger.

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 12:08

Ik heb aantal jaren geleden twee paar ariat westernlaarzen gehad en beide waren binnen no time kapot, het leer scheurde bij de tenen van het buigen. Ik loop nou al jaren met boulet laarzen en deze zijn echt super van kwaliteit. Voor mij geen ariats meer

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 12:16

Ik heb zoiets gehad met de mountain horse protective stalschoenen. Daarvan ging de zool steeds eerder stuk. uiteindelijk zelfs binnen 2 maanden na aankoop. ik heb de via de verkoper een nieuw paar gekregen van mountain horse. Met een betere zool.
Dus via de verkoper of rechtstreeks ariat benaderen en een klacht indienen kan prima.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 12:17

Ik draag echt al jaaaren de Ariat H2O zip. Is al jaren dezelfde kwaliteit. oliebol. :D Na een jaar zijn zo lek als een mandje en zijn de ritsen stuk. Maar dat is dus al 15 jaar zo. Niet het idee dat het slechter wordt ofzo.

Ze lopen gewoon superlekker en je schiet ze snel even aan dus ik koop ieder jaar maar gewoon een paar nieuwe.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 16:14

Ir111 schreef:
Ik draag echt al jaaaren de Ariat H2O zip. Is al jaren dezelfde kwaliteit. oliebol. :D Na een jaar zijn zo lek als een mandje en zijn de ritsen stuk. Maar dat is dus al 15 jaar zo. Niet het idee dat het slechter wordt ofzo.

Ze lopen gewoon superlekker en je schiet ze snel even aan dus ik koop ieder jaar maar gewoon een paar nieuwe.

Het zal ook rond die tijd zijn geweest dat ze veranderde.

Eerst waren ze leer leer en rond de 130 euro. Hang me er niet aan op, maar was zoiets ongeveer. Toen deed ik er zeker ruim 2 jaar mee en droeg ze hele jaar rond.

Toen kregen ze opeens die gladde laag en werden ze iets van 150. Prima, maar je voelde de eerste dagen wel het verschil. Ze vielen toen ook net even anders, dus heb jaar erop andere gekocht. Ze gingen ook steeds eerder stuk en echt lek.

Zonder korting zijn ze nu iets van 180 en dat is leuk, maar ik vind dat teveel als ze gewoon niet meer meegaan.
Heb bij laatste paar als voor de winter steeds gewisseld met laarzen om ze te sparen.

Ze lopen nog wel altijd fijn, dus dat blijft echt een pluspunt van Ariat.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 16:17

Ik zie dat ik de Barnyard zip bedoel. Die kosten vroegah iets van 110? en nu iets van 140 (dat betaalde ik vorig jaar tenminste). Ik denk dat we t over een andere soort hebben, een gladde laag herken ik niet nl.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 16:53

Er zijn maar een handvol Ariatmodellen écht waterdicht. Dus dan heb ik het niet over goed waterafstotend (!) leer dat de eerste paar minuten goed genoeg is om water tegen te houden als je een keer door een plas loopt, maar modellen die echt een speciaal membraan hebben en echt bedoeld zijn om urenlang waterdicht te zijn in hele natte omstandigheden. Daar moet je specifiek op selecteren (met zoekfilter 'waterproof' aan): https://www.ariat.com/nl/en/women-footw ... roof&sz=13

In de westerncategorie zijn er nog een paar. Dus de modellen die hier NIET bij staan zijn uiteraard ook gemaakt om lang mee te gaan en van goede kwaliteit, maar daar mag je niet van verwachten dat ze écht waterdicht zijn. Dan moet je echt even goed kijken naar de specificaties van elk model.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 16:58

Ir111 schreef:
Ik zie dat ik de Barnyard zip bedoel. Die kosten vroegah iets van 110? en nu iets van 140 (dat betaalde ik vorig jaar tenminste). Ik denk dat we t over een andere soort hebben, een gladde laag herken ik niet nl.

Die ken ik niet volgens mij. De h20 waren wel anders. Die hebben een wat gladde laag nu. Is in begin ook iets stugger dan vroeger. Geen idee wanneer ik mn eerste paar kocht.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 17:55

Rije schreef:
Er zijn maar een handvol Ariatmodellen écht waterdicht. Dus dan heb ik het niet over goed waterafstotend (!) leer dat de eerste paar minuten goed genoeg is om water tegen te houden als je een keer door een plas loopt, maar modellen die echt een speciaal membraan hebben en echt bedoeld zijn om urenlang waterdicht te zijn in hele natte omstandigheden. Daar moet je specifiek op selecteren (met zoekfilter 'waterproof' aan): https://www.ariat.com/nl/en/women-footw ... roof&sz=13

In de westerncategorie zijn er nog een paar. Dus de modellen die hier NIET bij staan zijn uiteraard ook gemaakt om lang mee te gaan en van goede kwaliteit, maar daar mag je niet van verwachten dat ze écht waterdicht zijn. Dan moet je echt even goed kijken naar de specificaties van elk model.

Ik heb deze gehad uit dat lijstje:
https://www.ariat.com/nl/en/P16266_W_FO ... h=B_Medium

https://www.ariat.com/nl/en/P24929_W_FO ... h=B_Medium

https://www.ariat.com/nl/en/TELLURIDE_I ... h=B_Medium

Bij alle 3 ging het stiksel los en ontstonden er scheuren bij dat deel achter de tenen waar je voet buigt met lopen.
Binnen een jaar.
Echt, ze lopen goddelijk. Maar ik vind het te duur om elk jaar een nieuw paar te moeten kopen.
En ik loop er niet mee door de mest. Wel door weer en wind buiten. Maar daar zijn ze toch voor gemaakt zou je denken.
Ik heb toen over die laatste nog een topic geopend: [VMR] Ervaringen Ariat Telluride II H2O

Mijn fatbaby’s gaan nog langer mee op hetzelfde terrein. Alleen die zijn waterafstotend ipv waterdicht en lekken op een gegeven moment wel iets op het stiksel.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 18:20

Ik heb oa Wythburns, die waren na het eerste jaar ongeveer even waterdicht als m'n 10 jaar oude, mishandelde, niet 'officieel waterdichte' Sendras :+
Ze zitten fantastisch en zijn heerlijk warm, dat wel.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 02:12

Maar zelf gebruik ik mn laarzen echt alleen voor rijden. Ik wissel voor het rijden, spring eraf en wissel weer naar schoenen.
In theorie hoevem (rij) laarzen ook niet overal tegen te kunnen. Zodra je iets verkoopt als stalschoenen, weet je dat ze in contact komen met mest en urine en moeten ze daar wel een beetje tegen kunnen.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 08:25

De H2O hadden eerst een leren binnenkant en een witte rubberen rand. Die zaten goddelijk, waren echt waterdicht en gingen lang mee. Sinds ze een jaar of 5 geleden overgestapt zijn naar de stoffen binnenkant met rode rand is de kwaliteit zienderogen omlaag gegaan. De prijs stijgt echter met het jaar.
De schoenen zijn allemaal zo lek als een mandje bij de rand zool/schoen en na een jaar breekt het leer bij de teen. Het voetbed lijkt ook steeds minder te worden. Je doet er Max een jaar mee, bij intensief gebruik.

Wellicht gaan ze met de western laarzen ook die kant op.
Jammer hoor