Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ir111 schreef:Ik draag echt al jaaaren de Ariat H2O zip. Is al jaren dezelfde kwaliteit. oliebol.Na een jaar zijn zo lek als een mandje en zijn de ritsen stuk. Maar dat is dus al 15 jaar zo. Niet het idee dat het slechter wordt ofzo.
Ze lopen gewoon superlekker en je schiet ze snel even aan dus ik koop ieder jaar maar gewoon een paar nieuwe.
Ir111 schreef:Ik zie dat ik de Barnyard zip bedoel. Die kosten vroegah iets van 110? en nu iets van 140 (dat betaalde ik vorig jaar tenminste). Ik denk dat we t over een andere soort hebben, een gladde laag herken ik niet nl.
Rije schreef:Er zijn maar een handvol Ariatmodellen écht waterdicht. Dus dan heb ik het niet over goed waterafstotend (!) leer dat de eerste paar minuten goed genoeg is om water tegen te houden als je een keer door een plas loopt, maar modellen die echt een speciaal membraan hebben en echt bedoeld zijn om urenlang waterdicht te zijn in hele natte omstandigheden. Daar moet je specifiek op selecteren (met zoekfilter 'waterproof' aan): https://www.ariat.com/nl/en/women-footw ... roof&sz=13
In de westerncategorie zijn er nog een paar. Dus de modellen die hier NIET bij staan zijn uiteraard ook gemaakt om lang mee te gaan en van goede kwaliteit, maar daar mag je niet van verwachten dat ze écht waterdicht zijn. Dan moet je echt even goed kijken naar de specificaties van elk model.