Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Stp schreef:Het gaat om onze grootste pony (98 cm) die stevig en rond gebouwd is (welsh type qua bouw)
Pony zal rond de 100/110 kg wegen.
Kidde schreef:Stp schreef:Het gaat om onze grootste pony (98 cm) die stevig en rond gebouwd is (welsh type qua bouw)
Pony zal rond de 100/110 kg wegen.
Nee denk wel wat meer hoor! Onze shetlander van 95 cm weegt rond de 195 kg. Onze fijn gebouwde shet van 87 weegt rond de 130 kg.
Qua zadels zou ik naar de wintec kids kijken en mocht het passen eventueel het kleinste barefoot zadel: https://www.buitenzinnig.nl/shop/index. ... uct_id=203
pmarena schreef:Ik denk dat een Wintecje het meest voor de hand ligt als je een beetje een standaard model zadeltje in het klein zoekt, zijn gewoon leuke zadeltjes, lekker compact en goed verkrijgbaar in Nederland
Een Barefoot Lily / Bellis / Barry kinderzadeltje is waarschijnlijk aan de grote kant, zit een beetje op het randje bij een ponietje van net onder de meter.
Er is meestal niet zoveel gaande in de hele kleine zadeltjes, omdat er weinig vraag naar is. En meestal mag het weinig kosten omdat er meestal maar weinig gebruik van wordt gemaakt op en voor de echte kleintjes.
Mocht je een zadeltje willen dat veel ondersteuning biedt voor klein grut, wat extra veiligheid dat een kindje er niet zomaar vanaf kiept / glijdt, dan kan je ook eens kijken naar de InkyDinky zadeltjes misschien: https://nl.inkydinkysaddles.com/
Ik durf alleen niet te zeggen hoe die qua formaat tonen op een mini.
Andere optie zou nog kunnen zijn om een Christ Fellsattel in maatje Shetty te overwegen, die zijn ook erg leuk en door hun zachte soepelheid is het veel makkelijker voor kinderen om goed te leren zitten / bewegingen goed aan te voelen en dus goed mee te leren gaan met die beweging.
Op een stevig zadeltje zitten ze toch vaak sneller achter de beweging aan te stuiteren
Nielojram schreef:Hoelang verwacht jij dat het ruitertje op dit zadel zit?
Snap best dat je het beste zoekt voor je shetlander, maar als er zo nu een dan een kind van nog geen 30 kilo op zit, beetje stappen, zou ik er nog een westernzadel van zadelmarkt opgooien.
Zo te lezen heeft het diertje spek zat zonder direct in de rugblessures te gaan, en zolang degene die erop zit niet oefent voor minimaal een B-proef zou ik er makkelijk in zijn.
Barefoot/boomloos is een prima optie, die zadels geven tegenwoordig ook veel stabiliteit. ( wat vroeger nog wel eens een ? was)
pmarena schreef:Nee zou mijn keuze ook zeker niet zijn, om er zo'n wippend hard plankje op te leggen.
Wintecje is over het algemeen een veel betere keuze
Cioccolato schreef:![]()
Wintec heeft prima zadels. Ieder z'n eigen keuze, maar wintec heeft gewoon prima zadels die op een aantal paarden en pony's gewoon goed past