Echt goede kwaliteit regendeken voor mini?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Echt goede kwaliteit regendeken voor mini?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-24 10:39

Mijn senior mini kan niet zo goed meer tegen langdurige regen.
Ook al heeft hij een stal. Hij scharrelt dan toch buiten en staat op een gegeven moment te rammelen.

Nu heb ik al wat 0 grams dekentjes voor hem gekocht.
Maar het is allemaal een beetje prut kwaliteit.

Hij heeft qua bovenmaat 70cm

Wie heeft een goede tip?

Jorex

Re: Echt goede kwaliteit regendeken voor mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 10:51

Misschien die van bucas extra klein van tici? https://ticihorseshop.nl/collections/bucas-mini

Helaas voor mijn Alex net te klein en de volgende maat is echt een 112 ipv de 107 die bucas aangeeft dat het is qua maat. Zelfs mijn 110 onderlengte pony staat midden in de 107.
Maar die van tici weet ik dus door te passen dat die wel gewoon normaal vallen, want mijn shet van 84 cm past er net niet in (maat 75/105 is zijn rug/onderlengte).

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 12:00

Ik heb voor mijn mini altijd dekens van vantaggio. Gewoon omdat de pasvorm perfect is voor mn pony, ze hebben bij mij nog nooit doorgelekt en blijven prima liggen. Geen schuurplekken oid.

Deze heb ik bijv voor mijn pony:

https://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paa ... lipse?N=90

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 12:09

Ik heb voor 4 van mijn 5 pony’s goede ervaringen met de dekentjes van De Kroo, DKR mini. Ze zijn lang genoeg aan de zijkanten, zodat zelfs onze wat dikkere shetlander geen ‘naveltruitje’ draagt en tot op heden goed waterdicht gebleven.

Eén van mijn pony’s krijgt deze dekens echter wel kapot. Dit komt doordat hij precies tussen twee maten in zit. Ik koos voor de grootste maat, maar daardoor kwam hij met rollen tussen de buiksingels terecht (die zitten dan relatief te ver naar achteren) en heeft zo de deken kapot getrokken.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-24 15:05

Jorex schreef:
Misschien die van bucas extra klein van tici? https://ticihorseshop.nl/collections/bucas-mini

Helaas voor mijn Alex net te klein en de volgende maat is echt een 112 ipv de 107 die bucas aangeeft dat het is qua maat. Zelfs mijn 110 onderlengte pony staat midden in de 107.
Maar die van tici weet ik dus door te passen dat die wel gewoon normaal vallen, want mijn shet van 84 cm past er net niet in (maat 75/105 is zijn rug/onderlengte).

Ik ben hier maar voor gegaan! Bucas zou toch wel echt waterdicht moeten zijn.
dank voor jullie tips :- D

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 15:43

Welke heb je gekozen en zou je de deken zodra je hem binnen hebt eens op een van je andere dekentjes willen leggen om maat te vergelijken? Ben heel benieuwd hoe deze bucas dekentjes vallen :D

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-24 15:02

Bucas is binnen.... pasvorm is geweldig. Zal even een foto maken. Eindelijk inderdaad geen naveltruitje....
Ik heb alleen de gevoerde versie gekocht... ik wilde 0 grams... ik heb met mijn neus gekeken. Even ruilen dus. Ik zal dan even een foto maken

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 09:12

Ik heb deze Amigo een paar jaar geleden gekocht voor mini van rond de 80 cm, echt een super pasvorm +:)+

Afbeelding

Heb deze eventueel te koop (mocht iemand interesse hebben) want mini is naar andere lieve mensen gegaan.