Lengte trailerlijn 1,5 paardstrailer Atec Starline

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

thatsmeM

Lengte trailerlijn 1,5 paardstrailer Atec Starline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-24 20:41

Ik kan er dus maar niet achter komen welke lengte trailerlijnen ik nodig heb.
Als het goed is heb ik een 1,5 paards, maar hij lijkt smaller dan de andere 1,5 paards die er op stal staan. Volgens de kentekencheck zou hij 180 breed (buitenkant) moeten zijn. Het is een Atec Starline uit 2005.
Wie kan mij verder helpen..
Volgende optie is binnenkant opmeten, maar hoeveel cm wil je dan overhouden voor je paard? Wat is comfortabel maar niet te los.

Brainless

Re: Lengte trailerlijn 1,5 paardstrailer Atec Starline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 21:25

De meeste trailerlijnen zijn verstelbaar dus hoef je niet de maat (precies) te weten.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 21:34

De ene is echter langer dan de andere, ondanks verstelbaarheid. Ik heb lijnen in m’n handen gehad die ik te kort zou vinden.
Ik heb mijn paard in een tweepaards alleen aan de voorkant vast (lijn zit in de punt) en ik vind het wel prettig als hij nog een beetje achterom kan kijken en z’n hoofd kan gebruiken voor evenwicht.
Geloof dat de mijne van Imperial Riding is.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 21:47

Zet je paard in de trailer met een gewoon halstertouw / gewone halstertouwen (ik neem eigenlijk aan dat je je paard in een anderhalfpaards aan 2 kanten vastzet) vast op een lengte waarvan je vindt dat dat voldoende ruimte geeft.
Meet hoelang het halstertouw/de halstertouwen is/zijn als je paard vaststaat. En hey presto, je weet hoe lang je trailerlijn(en) moeten zijn.