deken voor gevoelige huid

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CB_sport

deken voor gevoelige huid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-24 20:04

Mijn pony heeft dus heel erg last van schuurplekken van haar dekens. Zowel in de zomer met haar exzeemdeken als in de winter met haar regen- en winter deken. Ze krijgt al kleefkruid en goudsbloem ter ondersteuning maar dat haalt niet veel uit. Momenteel heeft zij een hele oude regendeken en een Bucas Smartex winterdeken (met dus stay dry voering). Heeft iemand tips voor een goede exzeem/regen/winterdeken voor een paard met zo'n gevoelige huid?

prugelpiet

Re: deken voor gevoelige huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 20:11

Meestal ontstaan schuurplekken doordat de pasvorm gewoon niet goed is. Heb je een foto van de zijkant waar je pony de deken op heeft? Het kan een hele zoektoch zijn om een goed passende deken te vinden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 20:16

Het is idd zoeken naar de juiste pasvorm.
En de juiste stof soms ook.
Ik had er een die ik echt geen fleece gevoerde deken op hoefde te leggen, kale plekken verzekerd.
Ook die van Bucas niet, maar dat lag behalve aan de voering ook aan de pasvorm, Bucas paste hem gewoon echt niet.

Maar ik moest voor dat paard altijd dekens hebben met een gladde voering en ook de vliegendeken moest glad gevoerd zijn op de schouders, anders ging het ook mis.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 22:47

Pasvorm is key, precies wat hierboven staat… Ik heb er ook 1 met een heel gevoelige huid en dun in t haar dus als hij plekken krijgt past t gewoon niet goed. Ik heb regen/winter deken van horseware met gladde voering. Vliegendeken Eén Weatherbeeta van zachte stof met bij de schoft nog een zelf gefabriekt extra stuk voering. Heb je een foto van je paard met deken? Er is ook topic waar je al je dekenvragen kan stellen