Waar mini vliegenmasker te bestellen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xYaartje

Waar mini vliegenmasker te bestellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-24 20:11

Hopelijk staat mijn topic in het juiste forum gedeelte. Zo niet. Dan hoor ik het vanzelf!
Helaas haalde ik mijn mini jaarling vandaag van de wei met een ontstoken oog. Morgen blijven zowel mijn jaarling als zijn beste maatje om die reden een dag binnen op stal want... ik heb geen passend vliegenmasker voor mijn jaarling.
De vliegenmaskers die ik had besteld en vandaag binnen zijn gekomen zijn zijn ondanks maat xxs en xs alsnog te groot voor mijn jaarling -O- .
Wie oh wie heeft de gouden tip?
Het gaat om dit stoere mannetje <3 . Het is de zwart bonte op de foto. Is nu 1 jaar en 3.5 maand oud. Heeft een mooi fijn hoofdje ook waardoor niet elk masker geschikt is.

Afbeelding

Antheman

Re: Waar mini vliegenmasker te bestellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 20:18

kramer

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 20:24

Mhs. Dat is een webshop voor Shetlanders, ze hebben ook voor grotere maten wel wat. Maar dus ook voor veulens van alle maten.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-24 20:44

har166 schreef:
Mhs. Dat is een webshop voor Shetlanders, ze hebben ook voor grotere maten wel wat. Maar dus ook voor veulens van alle maten.

Heb je evt tips? Had al gekeken op mhs maar op mini maat niks te vinden. Of echt veulen maskers die normaal voor grote paarden veulens zijn? Wellicht dat die passen. Al denk ik dat die nog te groot zijn.

Antheman: Thanks! Ga ik daar nog even op kijken.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 20:53

Een vriendin van mij maakt vliegenmaskers.
Frutzels.nl is haar website, alleen voor de maskers kun je haar het beste even berichten via Instagram of Facebook. Daar staan ook al foto’s van verschillende maskers :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 20:59

For horses maakt ze op maat, heeft ook maskers van mijn kleintjes perfect op maat gemaakt met zowel een uitsparing voor voorpluk en een strak trek koordje bij zowel neus als hals zodat het altijd aansluit ook als het lycra wat is uitgerekt.

Afbeelding
Afbeelding
De bovenste heeft een breed shettenhoofd, de andere is heel erg smal in zijn kaak. En dit zijn mini shetlanders, maar de maskers zijn maat shet, dus zij kunnen echt voor hele kleine hoofdjes maskers maken.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 06:55

Kramer heeft ze echt heel erg klein!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-24 12:16

Bedankt voor alle tips tot nu toe! Ik ga ze eens rustig bekijken. Kwam er thuis nog achter dat ik een Felix Buhler had liggen. Ooit voor mijn andere pony gekocht, maar die paste hem niet mooi. Blijkt dat mijn jaarling die wel enigzins goed past.
Rond de neus ietsjes te groot, maar niet schrikbarend groot en hij heeft hem gisteren de hele dag netjes om gehouden *\o/* .
Masker ooit via Kramer gekocht en nooit weggedaan want ja. Je weet maar nooit wanneer je ze weer eens moet gebruiken en een reserve achter de hand hebben is altijd fijn!

Mirriejj: Heb je evt tips voor vliegenmaskers van Kramer? Ik kan nog niet echt kleine vliegenmaskers vinden. Behalve de merken die ik al ken.

Afbeelding

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 14:53

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 15:04

Dat is echt heel lastig

Ik had toen de mini veulen en jaarling was een weatherbeeta met van die bijtjes en dan zelf wat zitten naaien om hem hier en daar kleiner te maken.
Hij kreeg hem wel soms af helaas.

Dit jaar had ik een XXS besteld, maar was pasvorm niks. Hij is nu 2 en hoofdje blijft fijntjes. Ook halsters zijn nog steeds een dingetje.

Zijn moeder draagt de XS van QHP en die had ik voor hem ook maar gekocht. Bij zijn moeder zit hij ook niet perfect, maar doet iig wat het moet doen.

Die boven van for horses lijkt me wel heel mooi. Ik dacht vorig jaar echt dat hij wel in een maatje zou groeien, maar gaat niet zo snel, dus is wel de moeite voor langere tijd.