Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ibbel schreef:Yep, ik heb zelf korfjes aan mijn (endurance) beugels gemaakt. In mijn geval omdat ik mijn enkel geplet had en even geen Jodhpurs aankon, maar wel sneakers, en dus gewoon wilde kunnen rijden:
[ Afbeelding ]
Materialen: 2 meter biothane plus wat rivets, besteld bij Dabo's design.
In het geval van klassieke beugels zal het vermoedelijk lastiger zijn om dit te doen, beste manier is denk ik gleuven in de beugels frezen waar je de biothane door doet, vervolgens dubbel vouwen en dan een rivet erdoor. Dus dat is best een klusje.
Met dit soort aluminium endurance beugels is het simpel een kwestie van wat gaten boren.
Shadow0 schreef:Ik denk dat het met die beugels wel een stuk lastiger is om dat te doen - bijna alles wat je zou doen zit het veiligheidsmechanisme in de weg, en ik zou niet in het materiaal gaan boren omdat de stevigheid van de beugel dan niet gegarandeerd is. Daar zou ik me bij die van Ibbel niet zo'n zorgen om maken, maar bij degene die jij noemt wel.
Maar een makkelijke en goedkope manier om te experimenteren zou ducttape zijn. Als je dat in de lengte vouwt, heb je smallere en sterkere stroken waar je mee kunt experimenteren tot het voor jou handig is. Met een beetje creativiteit lukt het misschien ook om het veiligheidsmechanisme niet in de weg te zitten - maar bekijk het kritisch. Je wilt geen nieuwe risico's introduceren. Het zal vast niet zo duurzaam zijn als een biothane oplossing, maar zeker als het tijdelijk is, denk ik dat je daar wel even mee vooruit kunt. (En je hebt mooiere kleuren dan grijs.)
Een alternatief (wat je wel steeds opnieuw moet doen) kunnen postelastieken zijn. Er zijn meerdere manieren waarom je die kunt gebruiken, maar volgens mij is de makkelijkste waarbij je de elastiek om de beugel doet, zodat het boven je voet zit als die in de beugel zit. Daarna haal je aan beide zijkanten van de beugel het elastiek naar beneden over de hoek heen, zodat ze daar onder de beugel zitten. Je hebt dan dus het elastiek over de wreef van je voet, dan onder de beugel door, en dan over je tenen (iets daarachter.)
(Ik kan helaas geen plaatje of filmpje vinden met een goed voorbeeld.)
kimmie261 schreef:Die heb ik hier nog wel liggen , van die ijzeren korfjes...
op deze foto kan je het wel zien
[ Afbeelding ]
yvetonneke schreef:kimmie261 schreef:Die heb ik hier nog wel liggen , van die ijzeren korfjes...
op deze foto kan je het wel zien
[ Afbeelding ]
Thx! Weet je nog waar je die hebt gekocht?
Maar ik probeer wel eerst de andere suggestie van de ductape uit