Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nielojram schreef:Lieve TS, er wordt voor zowat niets allerlei bitten te koop aangeboden op (o.a.) marktplaats.
Kan je ze in alle rust (dus in dagen/weken) uitproberen.
Stel, je koopt 6 bitjes in verschillende vormen, zal je hooguit € 100 in totaal kosten.
Daarentegen huur je een bitfitter in, die staat max 3 uur naast jou en je paard, en raadt een model aan..
Die mensen moeten ook geld verdienen, hebben ervoor geleerd, geïnvesteerd in hun onderneming, kost je wellicht iets tegen de € 200?
Heb je één bit..
En dan was de inschatting van beide partijen ( fitter en eigenaar) verkeerd, nieuwe afspraak, nieuw bit, nog geen geld terug, want de verkoper doet zijn best om het op te lossen... (dat is de wet, en terecht overigens)
Je kent jouw paard het beste. Acteer daarop.
De meeste bitfitters konden de druk als zadelpasser niet aan, en kozen voor deze richting.
liedje89 schreef:Ik moet toch zeggen dat wij dankzij de bitfitter toch wel gewoon veel sneller en voordeliger een bit hebben gevonden waar ons paard echt goed op loopt. Ik moet wel zeggen dat ons paard heel duidelijk was met wat ze fijn vond en het ook meteen wel goed aangaf dus misschien was ze ook geen moeilijke klant, maar wij wisten ook niet zo goed waar te beginnen dus met lukraak proberen weet ik niet hoe snel we er waren gekomen. Wij hadden http://debitfitter.nl
Getup schreef:Bij m'n vorige paard voelde ik zelf duidelijk het verschil tussen een BR & Harry 's Horse bit ( vond ze niet fijn) en daarna maar aangeschafte sprenger K^K.
Dees schreef:Getup schreef:Bij m'n vorige paard voelde ik zelf duidelijk het verschil tussen een BR & Harry 's Horse bit ( vond ze niet fijn) en daarna maar aangeschafte sprenger K^K.
Dat is natuurlijk wel een open deur, he?
Merken als Sprenger investeren heel veel in onderzoek, ontwikkeling en materialen. Achter die bitten zit een wereld aan kennis en ze leveren een kwaliteitsproduct.
BR en HH leveren gewoon imitaties die er op lijken maar wel van lagere kwaliteit voor een lagere prijs.
Als je geen Sprenger gewend bent, zal het voldoende kunnen zijn. Beetje hetzelfde als dat ruiters met goedkope zadels ook tevreden zijn over hun budgetzadel. Maar als je het verschil gevoeld hebt, ga je niet meer terug naar budgetbitten.
liedje89 schreef:Ik moet toch zeggen dat wij dankzij de bitfitter toch wel gewoon veel sneller en voordeliger een bit hebben gevonden waar ons paard echt goed op loopt. Ik moet wel zeggen dat ons paard heel duidelijk was met wat ze fijn vond en het ook meteen wel goed aangaf dus misschien was ze ook geen moeilijke klant, maar wij wisten ook niet zo goed waar te beginnen dus met lukraak proberen weet ik niet hoe snel we er waren gekomen. Wij hadden http://debitfitter.nl
ingvdh schreef:Ik heb destijds Natascha van Eijk laten komen van bitsymmetrie nadat ik voor mijn gevoel zowat het hele assortiment van de EJ thuis had liggen of geprobeerd.
c_alsemgeest schreef:Zelf vind ik een bitfitter wel fijn, maar dan een die ook hoofdstellen doet.
Want mijn eigen ervaring is dat paarden soms meer reageren op een ander kopstuk/dikte neusriem dan op een bit.
Alle onderdelen zijn kleine nuances, en samen met iemand alles achter elkaar kunnen testen vind ik prettig om zo tot een totale optoming te komen die het paard fijn vindt.