Wie weet welk / wat voor soort zadel dit is ?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Surprise_Boy schreef:Het is een Aziatische variant op een kozakkenzadel, ik zie ze ook weleens voorbij komen. Kan zijn dat dit goedkoper/simpeler is om te maken, of dat ze hun eigen zadels aan hebben gepast zoals de Amerikanen hebben gedaan. Durf ik niet te zeggen, maar misschien weet iemand anders dat?
Een hoepel wordt vaak gebruikt als er veel balansoefeningen worden gedaan, dat is makkelijker als je je hand er recht bovenop kan plaatsen. Als ik op haar Instagram spiek, heeft ze soms een dun touw tussen de beugels om bijvoorbeeld ondersteboven kunnen hangen. Qua tricks is het in ieder geval een behoorlijk beperkend zadel, het is echt een hele uitgeklede versie.
Piekosjj schreef:Waarom stuur je geen berichtje naar haar? Zij kan vast vertellen waar het zadel vandaan komt
Cambionn schreef:Ik heb mijn man gevraagd en die komt niet verder dan dat zulke zadels "probably handmade by locals in the countryside" zijn. Ze hebben ook niet echt bepaald massaproductie in die gebieden dus is ook wel voor de hand liggend.
Ik weet nog dat er een Fransman was ruim een uur rijden met de auto van Saigon, die was getrouwd met een Vietnamese vrouw uit de countryside en hadden samen een paardrijclub daar. Die zou je wellicht bericht kunnen sturen, ware het niet dat ik hun website dus compleet niet terug kan vinden. Mensen uit Zuid-Vietnam zijn vaak erg behulpzaam. Ik vind wel een andere Fransman in Saigon zelf met een ponyclub, maar geen idee of die iemand heeft die kennis heeft van lokaal spul.
Heb je allemaal niet direct iets aan, maar ik denk dat je via zo iets het best info kan zoeken. Een westerling getrouwd met een lokaal iemand die er van weet.