Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nielojram schreef:Een GOEDE zadelpasser heeft geen GROOT scala aan merken.
Een goede zadelpasser komt door kennis erachter dat er veel meuk wordt verkocht, en gaat dan op zoek naar een merk wat fijn&eerlijk is.
Alleen kost het verkopen van een merk best veel geld voor een zadelpasser, dus de keuze hierin wordt heel beperkt.
Een zadelpasser/maker met veel merken zou ik wantrouwen.. "De keuze is reuze"..
_Mir schreef:Equimaro, weet niet of die nog bestaat?
xAurea schreef:Dan met een klein scala aan merken, maar wel de merken die mij aanspreken en dat zijn
-childeric-aviar-costum
-harry dabbs
-frank baines-graziozo-fryso
Ik heb nogal een moeilijke match voor een zadel dat fijn ligt voor zo wel mijn paard als zit voor mij. Daar is mijn budget ook naar.
Nielojram schreef:xAurea schreef:Dan met een klein scala aan merken, maar wel de merken die mij aanspreken en dat zijn
-childeric-aviar-costum
-harry dabbs
-frank baines-graziozo-fryso
Ik heb nogal een moeilijke match voor een zadel dat fijn ligt voor zo wel mijn paard als zit voor mij. Daar is mijn budget ook naar.
Zou die 4 merken uit je match halen.
Als het tenminste om die haf gaat die je als ava hebt.
Dan betaal je alleen voor je eigen comfort. Zadeltype gaat nooit passen op een haflinger ( en dan ongeacht jong- of oudere type, een haflinger is nooit smal, daar moeten de boomtakken, lengte van het zadel, en kussens op passen, en dat gaan die merken zéker niet doen)
Grootste kans in deze is een zadel van Engelse makelij, VZTD heeft veel leden die mooie merken verkopen => https://vztd.nl/aangesloten-zadelpasser/
xAurea schreef:Aviar ligt eigenlijk nagenoeg perfect op hem, ook een losse boom er op gehad en lag ook goed, dus ben het oneens met jou.
Fryso ben ik niet bekend mee maar zou juist voor bredere paarden geschikt moeten zijn.
Childeric ligt ook heel goed op hem, maar zou graag goedkoper uitkomen natuurlijk, zo niet dan niet en word dat hem.
Verder heb ik nog geen enkel merk van hierboven op hem gehad.
pubelia schreef:Volgens mij verkoopt ze ook nieuwe zadels. En je vraagt om een goede zadel passer. Mijn inziens is een geode zadelpasser iemand die weet hoe en met wat je een zadel kan aanpassen aan de rug van het paard. En niet een bepaald zadel merk. (Want die moet nog aangepast worden aan de rug van het paard.) Correct me if I"m wrong!