Bedankt voor jullie reacties! Het is inderdaad voor tijdens het rijden. Ik hoef geen complete vliegendeken om te doen want aan de bovenkant heeft mijn paard niet zoveel last van vliegen (en de enkeling die er zit jaag ik zelf weg). Het gaat precies om het gebied waar deze flap zit; de borst en buik. Maar ik ben dus inderdaad ook bang dat het gaat schuren. Aan de andere kant; voor €20 te koop bij AliExpress dus als het niet werkt ook geen man overboord.
Zo’n kwastje heb ik ook naar gekeken, maar we hebben voornamelijk last tijdens het stappen. Zwaait zo’n kwastje dan voldoende, en ook ver genoeg naar achteren om beesten weg te houden? We hebben voornamelijk last van dazen en die laten soms niet eens los als ik er met mijn zweep overheen ga. Zo’n kwastje is wel redelijk prijzig (zag ruim €40) dus om te proberen wel minder leuk.
Ik had zelf al iets gefabriceerd (dit is de buikflap van Bucas Buzz off), maar ik hou naar mijn zin nog teveel buik over wat onbedekt is, naast dat de bevestiging niet helemaal fijn is.