CWD zadel zweetblad kapot

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Zonnetje97

CWD zadel zweetblad kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-24 17:58

2 jaar geleden een 2e hands cwd springzadel gekocht via cwd zelf voor 2300 euro.
Ik rij er gemiddeld 1x per week een uur mee.

Nu zit er een gat in het zweetblad wat met de keer groter wordt, ofwel ik gebruik het zadel nu niet meer.

Offerte aangevraagd om de zweetbladen te repareren. Kosteplaatje 915 euro. Kon nog iets van korting krijgen, maar alsnog 780eu. En beetje bang dat er straks iets anders weer aan kapot gaat. Kwaliteit valt zeer tegen.

Nu kan ik bij een plaatselijke zadelmaker kan ik ook voor 40eu een stuk leer over het gat laten zetten. Maar geen idee of dat mijn rijlaarzen niet gaat beschadigen en of dat lekker zit.

Zadel verkopen zou wellicht ook optie kunnen zijn, maar zal er met een gat niet veel voor kunnen krijgen vrees ik.

Wat zouden jullie doen? Iemand ervaring met een stuk leer over een gat laten zetten?

Afbeelding

Anoniem

Re: CWD zadel zweetblad kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 19:18

Gat?
Ik zie een schaafplekje.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 19:22

Ik had ook iets veel dramatischer verwacht naar aanleiding van de tekst :') . Ik zou het lekker zo laten, is gewoon slijtage. Stuk leer eroverheen krijg je eerder last van.

Zonnetje97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-24 20:43

Oke geen gat maar achuurplek. Met de keer dat ik rij wordt het een halve cm groter dus ermee doorrijden wordt hem niet. Dan is hij over 3 maanden helemaal kaal..

Knoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 21:06

Tja dit is de kwaliteit, of het gebrek eraan, bij CWD.....
Zodra je een ander het laat maken vervalt, zover je die nog hebt, je garantie.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 21:11

Ik heb dit bij 1 van mijn zadels ook laten doen, stuk leer erover. Bij mij zat het wel meer aan de onderkant, waardoor ze zegmaar de onderkant konden meepakken en dat toch al enkele jaren houdt. Ook bij de plaatselijke zadelmaker laten doen. :)

Zonnetje97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-24 21:16

Laurievc schreef:
Ik heb dit bij 1 van mijn zadels ook laten doen, stuk leer erover. Bij mij zat het wel meer aan de onderkant, waardoor ze zegmaar de onderkant konden meepakken en dat toch al enkele jaren houdt. Ook bij de plaatselijke zadelmaker laten doen. :)

En dat zit niet vervelend? Of schuurt je rijlaars kapot?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 19:01

Zonnetje97 schreef:

Ik weet niet of je je drukker maakt over het gevoel of je laars, maar ik probeer het in deze 2 opmerkingen samen te vatten.

Het zit niet vervelend, je voelt niets van een stukje leer van 3 bij 3 cm wat over een sleetse plek wordt geplakt ( Ik zou dit als zadelmaker zeker niet stikken, plakken, en dan mogelijk de randjes van het stukje leer mogelijk wat afvlakken, als de klant voor die kunde wil betalen)

Tenzij je een enorme topruiter bent die het paard rond kan sturen op een stubben parcival,(Reinier Klimke) dan voel je een veertje tussen jou en je paard.
Maar gezien het model van je zadel, zal dat niet zo zijn. Correct me if I'm wrong :o

Je rijlaars, geen idee welk merk je aan je benen hebt, maar een beetje goed merk gebruikt goed leer, en die kan dat kleine plekje wel handelen. Uiteraard staat daar tegenover dat jij je laarzen goed onderhoudt, want nadat het uit de fabriek rolt, ben jíj de degene die ze in leven houdt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 19:11

Ik vind dat je wat overdrijft. De meeste zadels worden kaal op de plek waar je laars ligt. Dit is nog maar zo’n klein plekje. Vroeger wel zadels gezien die zo kaalgesleten waren dat het zweetblad gewoon dun werd onderaan. Het is een gebruiksvoorwerp hè? Anders moet je hem aan de muur hangen en niet meer mee rijden.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 20:18

Zonnetje97 schreef:
Laurievc schreef:

Beide niet :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie