Keuringtuig Hackney

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

different1

Keuringtuig Hackney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-24 18:37

Ik kom er via Google niet uit, dus dan maar op bokt deze vraag:

Je hebt de keuze om na een rondje aan de hand, ook een singel met bijzet te gebruiken.
En onze merrie loopt vele malen beter met bijzetje, dus wil ik dit zeker gebruiken om haar zo voordelig mogelijk voor te brengen.
Maar hoe noemen ze zo'n singel?
Wat ik op de keuring zag was het een platte singel zonder kussens, met aan beide zijden een ring voor de bijzet.

Al van alles gezocht op Google, maar helaas dus nog niks gevonden.

Kousen

Re: Keuringtuig Hackney

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 18:40

Bedoel je niet gewoon een longeersingel, of moet het specifiek voor Hackneys zijn?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-24 19:00

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 19:32

Aan de opzetring bovenop te zien, en de staartriem, is het een menschoftje zonder lichtogen - dus een tweespanschoftje?

dierliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 19:39

De meest genoemde term die ik hoor over is simpelweg 'tuigje' of eventueel 'keuringstuig'. Deze bestaat uit een schoftje, hoofdstel en bijzet. Het is geen normale mensingel.

Keuringstuigjes worden allemaal met de hand gemaakt op bestelling. Deze kun je ook niet in een webshop bestellen. Je zult er dus ofwel 1 moeten laten maken of via via kopen. Vaak staan ze namelijk niet te koop op marktplaats, maar moet je specifieke personen vragen of zij nog iets hebben.

Bij de grote maat zijn er de afgelopen jaren ook paarden voorgebracht zonder tuigje en enkel een hoofdstel.

Mocht je meer willen weten, mag je mij een berichtje sturen. Ik wil je in PB wel meer vertellen.