Zadel voor korte rug en veel schouder (Erreplus/Prestige)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Xritt

Zadel voor korte rug en veel schouder (Erreplus/Prestige)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-24 11:20

Hoi iedereen,

Ik had een topic aangemaakt over ervaring met Prestige zadels. Dit was mij aangeraden. Maar nu hoor ik ook goede verhalen over Erreplus zadels.
Ik ben heel erg benieuwd naar ervaringen. Erreplus is mij onbekend.
Mijn paard heeft een Erg korte rug met veel schouder. Ik heb de Prestige X D2 geprobeerd. Dit vind ik best een fijn zadel. Maar errruug duur.

Ik hou zelf van een medium tot diepe zit. Wrong voor mijn bovenbenen vind ik fijn. Maar ik moet niet vastzitten. Al vind ik de Custom Flight ook erg fijn. Dit is alleen te lang.

Wat is jullie ervaring?

Bowo

Re: Zadel voor korte rug en veel schouder (Erreplus/Prestige)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 11:37

Schutte Legend, eventueel met een Frans kussen voor de korte rug, zou ook een optie kunnen zijn.

Wel al een goede zadelmaker laten komen?

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-24 11:44

Bowo schreef:
Schutte Legend, eventueel met een Frans kussen voor de korte rug, zou ook een optie kunnen zijn.

Wel al een goede zadelmaker laten komen?

Ik ben bij Countrymill geweest

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 11:55

Erreplus heeft hele mooie zadels, inderdaad vergelijkbaar met Prestige. Beide geschikt voor korte ruggen en schoudervrijheid, beide heel comfortabel voor de ruiter. Je ziet steeds meer Erreplus omdat het gewoon hele mooie en goede zadels zijn.

Aanvankelijk was Erreplus, ook budget technisch een stuk interessanter als Prestige, en vergelijkbare kwaliteit. Inmiddels zijn de prijzen van Erreplus wel behoorlijk omhoog gegaan en vergelijkbaar met Prestige geworden.

In tegenstelling tot Erreplus, heeft Prestige wel een meer budget model, de Roma met aanpasbare boom en keuze in lengte van de zweetbladen en de dikte van de wrongen. Ik heb een Prestige Roma springzadel en vind het een heerlijk zadel voor mijn paard met korte rug en nieuw ook heel betaalbaar.

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-24 12:16

oji schreef:
Erreplus heeft hele mooie zadels, inderdaad vergelijkbaar met Prestige. Beide geschikt voor korte ruggen en schoudervrijheid, beide heel comfortabel voor de ruiter. Je ziet steeds meer Erreplus omdat het gewoon hele mooie en goede zadels zijn.

Aanvankelijk was Erreplus, ook budget technisch een stuk interessanter als Prestige, en vergelijkbare kwaliteit. Inmiddels zijn de prijzen van Erreplus wel behoorlijk omhoog gegaan en vergelijkbaar met Prestige geworden.

In tegenstelling tot Erreplus, heeft Prestige wel een meer budget model, de Roma met aanpasbare boom en keuze in lengte van de zweetbladen en de dikte van de wrongen. Ik heb een Prestige Roma springzadel en vind het een heerlijk zadel voor mijn paard met korte rug en nieuw ook heel betaalbaar.

Bedankt voor je uitleg. Ik twijfel tussen de Adelinde en de impulse. Beiden kan ik tweedehands overnemen.
Bij Prestige was de Helen het fijnste, vooral mijn paard.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 12:20

De Anatomica Welfare van Marjolein van Dubois stables zou misschien wel iets kunnen zijn.....

https://www.mbcfotografie.nl
Nu een super gave winactie twv €175 op mijn insta en Facebook!
Mijn leven met mijn pony? Insta Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 12:42

Ik heb voor mijn korte met schuine schouder bij Country Mill een Tribal zadel aangeschaft. Deze ligt bij mij super. Mijn eigen zadelmaker is er ook helemaal blij mee.

Madammeke // Don Winchester // Illustrade VKH //Miss Abbadon TW // Doornroosje du Vlist

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-24 18:17

Weten jullie hoe je de boommaat in Erreplus zadels kan zien. Het serie nummer zegt niks over maten als 31, 32, 33 ook niet M, L enz

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 12:46

Xritt schreef:
Weten jullie hoe je de boommaat in Erreplus zadels kan zien. Het serie nummer zegt niks over maten als 31, 32, 33 ook niet M, L enz

Uit mijn hoofd zijn de eerste 4 cijfers het bouwjaar/-maand, dan 3 cijfers serienummer en dan de zitmaat en (6 = 16inch, 7 = 17 inch enz) boommaat (1 = 31, 2 = 32 enz). De letters staan voor het type zweetbladen en type zitting. Als je het serienummer heir neer zet, doe ik een poging voor je het te ontcijferen.

Ik zweer trouwens bij mijn Adelinde voor mijn Lus met zeer brede schouders. Ik heb net weer 9 zadels geprobeerd omdat de kussens onder mijn Erreplus niet de juiste zijn voor mijn paard. Maar mijn paard loopt zoveel makkelijker onder de Erreplus ondanks dat het niet goed ligt en ik zit daar zo fijn in dat ik er nieuwe kussens onder laat zetten.

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 16:42

Ik heb een Erreplus Adelinde op mijn friese ruin liggen. Hij is vrij breed, dit zadel heeft een speciaal kussen voor extra schoudervrijheid. Het fijne van deze zadels is dat ze in de pers kunnen om aangepast te worden, dat was eigenlijk het eerste punt waarom ik daar geintresseeerd in was. Voor mijn vorige paard te vaak nieuwe zadels moeten kopen omdat paard eruit gegroeid was en niet meer aanpasbaar genoeg was. Dit zadel is nog steeds de 1e van dit paard. Verder zit dit model super, het past mij goed. Wrongpositie is aanpasbaar dmv klittenband. Verder super kwaliteit zadel, blijft netjes en bevalt nog steeds goed.

Bop van de Erven 08.06.2000 - 09.01.2023 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb van de Oude Kleefsebaan 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * M2+2

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-24 22:49

Mrijn schreef:
Xritt schreef:

Uit mijn hoofd zijn de eerste 4 cijfers het bouwjaar/-maand, dan 3 cijfers serienummer en dan de zitmaat en (6 = 16inch, 7 = 17 inch enz) boommaat (1 = 31, 2 = 32 enz). De letters staan voor het type zweetbladen en type zitting. Als je het serienummer heir neer zet, doe ik een poging voor je het te ontcijferen.

Ik zweer trouwens bij mijn Adelinde voor mijn Lus met zeer brede schouders. Ik heb net weer 9 zadels geprobeerd omdat de kussens onder mijn Erreplus niet de juiste zijn voor mijn paard. Maar mijn paard loopt zoveel makkelijker onder de Erreplus ondanks dat het niet goed ligt en ik zit daar zo fijn in dat ik er nieuwe kussens onder laat zetten.

Afbeelding

Ik word er niet wijzer van

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 23:10

Al aan Albion gedacht? De revelation is geschikt voor paarden met brede schouders en korte rug. Heel veel,schoudervrijheid en enorm aanpasbaar met de adjusta-tree. Als je wilt passen, stuur maar pb

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-24 23:43

BoktVerlaten schreef:
Al aan Albion gedacht? De revelation is geschikt voor paarden met brede schouders en korte rug. Heel veel,schoudervrijheid en enorm aanpasbaar met de adjusta-tree. Als je wilt passen, stuur maar pb

Wat lief, Thanx. Ik ben nu een Prestige en Erreplus aan het testen. Albion heb ik ook eerder gehoord. Lijken me wel ook hele fijne zadels.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 09:33

Ik maak hiervan: juli 2019, serienr 879, boommaat 32, zitmaat 17inch, normale bladen, diepe zit en de rest weet ik niet.

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie