Ervaring met barepackpad??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ted_Zale

Ervaring met barepackpad??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-24 10:42

Hi!

Ik heb een paar keer zonder zadel gereden en zowel ik als mijn paard vinden dit beide heel erg leuk! Nou weet ik dat er barebackpad zijn om dit wat comfortabeler te maken voor ruiter en paard:0.

Ik heb er nog nooit mee gereden, maar ben benieuwd naar ervaringen hiervan en welke barebackpad jullie dan aanraden. Ik wil graag vaker op buitenrit met Ted zonder zadel deze zomer!

Alexandra309

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 22:07

Ik heb een QHP barebackpad (de goedkope variant) en deze zit best fijn. De zitting is ook wat stroever waardoor je net wat steviger zit. Ik moet wel zeggen dat ik hem niet vaak gebruik en het is een heel basic model, dus als je van plan bent om hem vaker te gebruiken of voor langere ritten is een ander model/merk misschien comfortabeler. :)
Op bokt staan nog een aantal oudere topics waar best veel barebackpads aan bod komen.

Celebi

Re: Ervaring met barepackpad??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 22:14

Bij barebackpads kun je het zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt, maar net als bij een zadel is het wel belangrijk dat het past. Het komt iets minder nauw aan, maar het moet alsnog wel aansluiten op de rug van jouw paard. Met een hoge schoft heb je daar bijvoorbeeld wat meer ruimte nodig. Of met een wat ingevallen rug kom je al gauw uit op iets met wat extra opvulling in de zitting.

Sowieso is de meest goedkope pad meestal niet veel comfortabeler voor het paard. Je wilt toch het liefste een klein beetje drukverdeling en demping hebben door bijvoorbeeld inlages langs de ruggengraat zodat je het gewicht mooi op de spieren houdt en niet op de wervels.

En dan voor jezelf: wat voor materiaal wil je? En wil je extra steun van wrongen en een lepel? Of juist geheel vlak? Op basis van die dingen kun je gaan zoeken naar een barebackpad die bij jouw wensen past.

With The Rider In Mind - Voor iedereen die de balans tussen werk, privé en de passie voor paarden terug wil vinden.
https://www.withtheriderinmind.nl

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 22:22

Je kunt het inderdaad zo duur maken als je wilt. Als je een pad zoekt zodat je rijbroek niet onder de haren komt te zitten, ben je vrij goedkoop klaar, als je toch wat ruggenvrijheid wilt kan het duurder worden. Je kunt ontzettend ingesloten zitten met wrongen of juist erg vrij. Ikzelf heb de Toscana bbp van Ghost, daar kunnen evt ook beugels aan voor erg korte ritten, drukverdeling ervan vind ikzelf prima en heb er nog een boomloos dekje onder. Het is dus nogal een persoonlijke keuze, :j

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.
Mijn paard heeft een snor.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 06:21

Wij hebben de barebackpad van SN klassieke dressuur. Die zit erg fijn, maar is wel aan de prijs.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 07:36

Ik heb uuuuuren versleten in de Dardo van FRA :)
Ik vond hem altijd heerlijk zitten.

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

Ted_Zale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-24 20:13

Ik was benieuwd naar ervaringen van mensen die het gebruiken. Ik heb er zelf namelijk nog nooit op een gezeten :0. Ik hoef niet een hele dure maar wel dat het goed ligt op zijn rug, hij heeft een hoge schoft dus dat word even zoeken

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 22:19

Ik ben zelf fan van wat meer steun dus ik heb zelf graag een barebackpad met een paar wrongen en een lepel. Ik heb de Barefoot Ride on Pad met losse schaapvel zitting. En het is de Physio versie met extra inlages vanwege de rug van mijn oudere pony. Ik vind het een hele degelijke barebackpad en je kunt 'm met of zonder de schaap zitting gebruiken en dus met of zonder extra steun, net wat je zelf fijner vindt. Ik heb ook nog een barebackpad van Werner Christ liggen en hoewel die geweldig is, zat ie voor mij net te dwingend en de stof was te ruw op mijn blote benen in de zomer. Beide wel in het duurdere segment..

Ik heb blijkbaar van beide ooit een collage foto gemaakt en geüpload op Bokt dus bij deze:
Afbeelding

With The Rider In Mind - Voor iedereen die de balans tussen werk, privé en de passie voor paarden terug wil vinden.
https://www.withtheriderinmind.nl

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie