Bont tuig

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

XDreamhorses

Bont tuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-24 10:54

Hoi hoi wat is jullie mening over Bonttuig? Want er zijn best wel wat meningen over en ik wil graag weten of het slecht goed of gewoon normaal is (ik bedoel dingen zoals bontsingel bont peesjes bont hoofd stellen en bandages)

sunny43

Re: Bont tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 11:33

Echt bont of nepbont.... echt bont behoudt zijn veerkracht waardoor erg fijn natuurlijk product.

Lokii

Re: Bont tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 11:44

Ik ben persoonlijk geen fan van bont tuig. Het word snel erg warm voor het paard. Bandages moet je ver weg van blijven is mijn mening. Vaak worden pezen daar veel te warm door waardoor er veel schade kan ontstaan

Don't leave your dreams on the pillow

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 15:08

Bont hoofdstellen?

Ik heb een singel van wol, van Mattes, en paard is er erg blij mee. Natuurlijk materiaal ademt vaak beter dan synthetisch materiaal. De singel is ontzettend zacht ook. Verder heb ik ook een pad van wolvilt, ook dit ademt en veert zachtjes mee maar behoudt ook z'n stevigheid.
Bandages en onderlappen (transportbescherming) heb ik van katoen, ook weer ivm de luchtigheid. Beschermers van koelend technisch materiaal, maar iets met wol had ik zeker willen overwegen.

Maar wel alles van natuurlijk materiaal inderdaad, niet van dat fleece-spul. Dat is meestal juist warmer en mínder ademend :+

Of het goed of slecht is hangt erg af van waarvoor en waarom je het gebruikt vooral

XDreamhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-24 15:32

amyz schreef:
Bont hoofdstellen?

Ik heb een singel van wol, van Mattes, en paard is er erg blij mee. Natuurlijk materiaal ademt vaak beter dan synthetisch materiaal. De singel is ontzettend zacht ook. Verder heb ik ook een pad van wolvilt, ook dit ademt en veert zachtjes mee maar behoudt ook z'n stevigheid.
Bandages en onderlappen (transportbescherming) heb ik van katoen, ook weer ivm de luchtigheid. Beschermers van koelend technisch materiaal, maar iets met wol had ik zeker willen overwegen.

Maar wel alles van natuurlijk materiaal inderdaad, niet van dat fleece-spul. Dat is meestal juist warmer en mínder ademend :+

Of het goed of slecht is hangt erg af van waarvoor en waarom je het gebruikt vooral

Werken bandages als soort van peesbescherming?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie