Leren halster in maat pony tot trekpaard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

koenlover

Leren halster in maat pony tot trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-24 15:38

Voor een fotoshoot maar ook in het dagelijks gebruik zou ik voor al mijn paarden graag hetzelfde model leren halster hebben. Nou is onze kleinste pony een Dartmoor met een fijn hoofdje, de grootste een shire met een redelijke ramsneus en de andere drie zitten daar qua maat tussenin. De meeste halsters lijken te zijn gemaakt in of cob en full óf extra full óf in maat pony. Ik heb alleen de signature van horseware in alle maten kunnen vinden maar die hebben een metalen plaatje op het halster. Bij voorkeur heb ik de halsters wat meer neutraal.

Wie heeft de tip voor een model dat in alle maten verkrijgbaar is óf wie heeft goede ervaringen met een zadelmaker die halsters in opdracht maakt? Ik heb niet direct een budget in gedachten maar ik hoop het wel een beetje binnen de perken te houden.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 15:49

neem eens contact op met Stellier op facebook.
Dit is haar pagina:
https://www.facebook.com/stellier.be
Ze werkt zowel met biothane als met leer. Ik heb geen idee van de prijzen, maar ik gok dat dat wel doenbaar zal zijn, je kan altijd eens berichten?

koenlover

Re: Leren halster in maat pony tot trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-24 09:44

Dankjewel voor de tip, ik zal eens contact opnemen :)

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 10:12

Kramer heeft een paar modellen die van Pony tot XF gaan.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-24 10:33

Dankjewel voor deze tip, ik kende Kramer nog niet. Zij hebben één neutraal model maar deze is wel erg goedkoop het is de Showmaster Siri, heeft iemand ervaring met dit merk?

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 10:55

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 11:13

Ik heb een keer een leren halster bij Krämer besteld en dat heb ik vanwege de kwaliteit van het leer weer teruggestuurd.

Zou je van die Horsewarehalsters niet gewoon het plaatje eraf kunnen (laten) halen?

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 11:37

koenlover schreef:
Dankjewel voor deze tip, ik kende Kramer nog niet. Zij hebben één neutraal model maar deze is wel erg goedkoop het is de Showmaster Siri, heeft iemand ervaring met dit merk?
Ik weet niet van de Showmaster lijn, maar heb er 1 van Claridge House (ook Kramer, ze hebben meerdere eigen merken). Je kan foto zien waar Dancer hem om heeft op mijn profiel.

Ben er erg blij mee voor het geld, maar het is wel een "voor dat geld" iets. Het is duidelijk niet zo mooi als de mooie leren halsters die je soms ziet.

Ik heb hem voor dagelijks gebruik en op een "mooier dan stof" manier ben daarvoor er erg blij mee. Zou ze daarvoor ook prima aanraden. Ik weet alleen niet hoe ruw de versies zonder teddybont zijn, ik meende daar ooit iemand over te hebben gehoord. Ik kan me ook indenken dat je voor een fotoshoot iets fanciers wil met mooier leer.

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 12:14

Wat je ook nog kan doen, is naar een event gaan zoals Horse Event en daar een kraampje zoeken met leren halsters.

Ik heb een hoofdstel van Kramer en daarvan is het leder wel oke. Het is kwalitatief vergelijkbaar met een simpel model van bijvoorbeeld BR of QHP. Ik heb geen ervaring met de halsters van Kramer, ik zag op de site ook wel een halster van Clardige House in alle maten en die leek me er beter uitzien dan die van Showmaster.

Omdat ik zelf een heel fijn paardje heb met maat pony, heb ik mijn leren halster gekocht aan een stand die enkel lederen halsters had (op Flanders Horse Expo). Daar hadden ze alle maten, shet/pony tot XF. Ik vond veel leren halsters in winkel te bruut voor het fijne hoofdje van mijn paard, of te stug, en ik wou met alle geweld een bruine en de keuze was in de winkel beperkt. Ik wou hem ook met alle geweld eerst vasthouden voor ik kocht, zeg maar. Ik ben nog steeds erg blij met mijn leren halster, super goede kwaliteit , met gegraveerde naam en prijs-kwaliteit goed geprijsd. Dus als je binnenkort een paarden-evenement op de planning hebt staan, kan je daar ook nog kijken.

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 12:20

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-24 15:52

Bedankt voor alle reacties weer, komen toch webshops voorbij die ik niet kende dus dat is fijn :) . Die van minihorseshop.nl en die van horze zouden beide wel kunnen voldoen. De Claridgehouse van Kramer vind ik vanwege de versiersels niet zo mooi.

Koper schreef:
Ik heb een keer een leren halster bij Krämer besteld en dat heb ik vanwege de kwaliteit van het leer weer teruggestuurd.

Zou je van die Horsewarehalsters niet gewoon het plaatje eraf kunnen (laten) halen?

Er staat bij dat de plaatjes er makkelijk vanaf kunnen en je eventueel de naam van je paard erop kan graveren. Maar ik vermoed wel dat de gaatjes dan zichtbaar blijven. Hij zit namelijk met een soort pompnageltje vast lijkt het.

goldyc schreef:
Wat je ook nog kan doen, is naar een event gaan zoals Horse Event en daar een kraampje zoeken met leren halsters.

Ik heb een hoofdstel van Kramer en daarvan is het leder wel oke. Het is kwalitatief vergelijkbaar met een simpel model van bijvoorbeeld BR of QHP. Ik heb geen ervaring met de halsters van Kramer, ik zag op de site ook wel een halster van Clardige House in alle maten en die leek me er beter uitzien dan die van Showmaster.

Omdat ik zelf een heel fijn paardje heb met maat pony, heb ik mijn leren halster gekocht aan een stand die enkel lederen halsters had (op Flanders Horse Expo). Daar hadden ze alle maten, shet/pony tot XF. Ik vond veel leren halsters in winkel te bruut voor het fijne hoofdje van mijn paard, of te stug, en ik wou met alle geweld een bruine en de keuze was in de winkel beperkt. Ik wou hem ook met alle geweld eerst vasthouden voor ik kocht, zeg maar. Ik ben nog steeds erg blij met mijn leren halster, super goede kwaliteit , met gegraveerde naam en prijs-kwaliteit goed geprijsd. Dus als je binnenkort een paarden-evenement op de planning hebt staan, kan je daar ook nog kijken.

Goeie tip, inderdaad heel fijn als je hem even kunt voelen voor aankoop maar helaas geen paardenevenementen gepland.