Ervaringen met GFS Monarch Cob GP en Arena Wide zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Alexandra309

Ervaringen met GFS Monarch Cob GP en Arena Wide zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-24 22:16

Hallo,

Wegens het niet passen van mijn oude zadel moet ik op zoek naar een nieuw zadel voor mijn paard. Dit is echter best lastig, gezien het feit dat mijn paard een erg korte rug heeft, flink breed is (Ardenner kruising) en rondgeribt. Ook heeft ze wegens langer stilstaan op dit moment overgewicht, maar daar wordt al aan gewerkt. :)

Mijn zadelmaker had maar weinig modellen die mijn paard eventueel zouden passen. Dit waren de Arena Wide en de GFS Monarch Cob GP. Ik zou graag meer ervaringen horen over deze zadels.

Suggesties voor andere zadels zijn ook welkom. Een aantal eisen waar het toekomstige zadel aan moet voldoen zijn:
    Minimaal bovenkant van leer, liefst helemaal
    Veelzijdigheid zadel
    Prijs < €2000
    Aanpasbaar kopijzer / boom

Alvast bedankt voor jullie reacties. :)

Groetjes Alexandra
Laatst bijgewerkt door Alexandra309 op 22-06-24 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

xxxmh

Re: Ervaringen met GFS Monarch Cob GP en Arena Wide zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 22:24

Ik heb de gfs sinds vorig jaar en erg blij mee en zit erg lekker op mijn haflinger. Afbeelding

♡+ Summer ♡+
B+11 L1+4

Excalibur

Re: Ervaringen met GFS Monarch Cob GP en Arena Wide zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 14:15

Ik ben twee weken terug een GFS Monarch dressuurzadel gekocht voor mijn jonge kwpn’er. Heb ruim een jaar met een Bates springzadel gereden dus moest even wennen. Ik vind het een erg fijn zadel, heerlijk zacht leer, fijne zit en wat ik belangrijk vind goed aanpasbaar en volledig van leer. Singelstoten kunnen eventueel ook aangepast worden en kussen zijn met synthetisch wol gevoerd wat wat makkelijker aan te passen is dan het Cair systeem van mijn Bates.

Mijn zadelpasser verkoopt ook de Arena zadels maar ik vond de GFS kwalitatief beter ogen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie