Zadel 14/15 inch max 35 cm voor tot achter

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lillian__

Zadel 14/15 inch max 35 cm voor tot achter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-24 20:25

Hoi hoi,

Mijn shet is mij als kinderpony verkocht. Ik heb zelf geen kinderen en heb hem als menpony in opleiding.
Ponylief vind kinderen wel heel erg leuk en er zijn zat kleine meisjes die erop passen van verschillende rijniveaus.

Nu zoek ik dus een zadeltje. Bij voorkeur een boomzadel met mogelijkheid tot wisselen kopijzer en een maximale lenge van 35 cm
Bij meer dan 35 cm liggen de kussens op de lenden. Pony is nog jong en moet nog wat uitzwaren, het heeft daarom ook geen haast.

Anoniem

Re: Zadel 14/15 inch max 35 cm voor tot achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 20:43

Als je een boomzadel in deze lengte zoekt, tast in de buidel, dat ga je niet vinden in NL.

Wel in de UK, maar met brexit en geen passer naast je paardje, betaal je evengoed nog de hoofdprijs.

Zoek in boomloos, in de goede merken, en degene die je daar in kunnen adviseren.

Nederland is geen paardenland, de kennis die we nu hebben over boomloos en de kwaliteit die te koop is, pak daar je voordeel mee. Zijn er, zeker hier op www.bokt.nl genoeg zadelpassers te vinden, met goede recensies, die je hierin willen bijstaan.

De bouw, en dan vooral de rug, van de pony's geeft genoeg druk&demping om onder een kwalitatief goed boomloos zadel zonder boom te worden bereden.

Je zet er immers geen volwassen mensen op, toch?

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 20:48

https://equiphysique.com
iedereen, elk paard fit- to-have-fun!
Instructie en revalidatie op maat in de regio west brabant

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-24 22:24

Nielojram schreef:
Als je een boomzadel in deze lengte zoekt, tast in de buidel, dat ga je niet vinden in NL.

Wel in de UK, maar met brexit en geen passer naast je paardje, betaal je evengoed nog de hoofdprijs.

Zoek in boomloos, in de goede merken, en degene die je daar in kunnen adviseren.

De bouw, en dan vooral de rug, van de pony's geeft genoeg druk&demping om onder een kwalitatief goed boomloos zadel zonder boom te worden bereden.

Je zet er immers geen volwassen mensen op, toch?

Ik was er al bang voor dat die zoektocht moeilijk ging worden... ik ben nooit fan geweest van boomloze zadels, maar ik ga je tip zeker meenemen.

En nee de volwassenen gaan erachter haha de kinderen mogen erop, niet tegelijk natuurlijk :=

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 22:41

Edix 14 inch springzadeltje?

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Gerardyolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 23:14

Een paar jaar geleden ben ik ook opzoek geweest naar een kinderzadel voor mijn toenmalige verzorgshetje. Uiteindelijk zijn we bij een het bambino zadeltje van Harries horse uitgekomen.
Dit zadeltje stelt niet veel voor hoor, het is een soort van verbeterde barebackpad. Maar voor ons doel (stap ritjes aan de hand) was het meer dan prima.

Toen der tijd ook een aantal boom zadeltjes gepast, zo uit m’n hoofd waren dat de Norton club en een tekna

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 00:09

Edix 14 inch zadeltje is echt kort. De 16 inch is 40cm. Waar de 18" 46cm is. Je zou dus zeggen dat de 14 wel in de buurt komt van 35cm.

Stal van 't Heideveld
' t Heideveld Horse Transport. Paardentaxi en internationaal transport.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie