Ervaringen Hoofdstel PresTeq Fay Sport maat en pasvorm

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

SandraWierda

Ervaringen Hoofdstel PresTeq Fay Sport maat en pasvorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-24 12:04

Zoals de titel al zegt zoek ik ervaringen van mensen over het Hoofdstel PresTeq Fay Sport. Hoe bevalt deze en hoe valt de maat? Mijn kleine Haflinger heeft nu een cob om met alles op zijn kleinst maar wel weer een Full frontriem. En als halster nu een groot vallend pony maatje. Dus beetje benieuwd of wel in een standaard maatje zouden kunnen vallen of zelf moeten samenstellen in losse onderdelen.

Vind hem er prachtig uitzien en kom ook veel goede verhalen tegen maar ook benieuwd naar de slechte :D

- Mellow (Haflinger 1.37m)
Dressuur (bij de paarden) B+12, L1+13, L2+11, M1+5/ Endurance klasse 1/ Springen 0.50m+2/ W0
- Fred (Fjord 1.37m)
In training voor endurance klasse impuls kort

quintusgl

Re: Ervaringen Hoofdstel PresTeq Fay Sport maat en pasvorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 12:08

Dan zou ik middel/cob nemen. Ik heb m ook en zit altijd tussen middel en full in. Heb zelf de full gedaan en deze past met nog heel veel gaatjes over om groter te maken. Frontriem zit wat hoger vindt ik, dan normaal. Ik heb er zelf een frontriem van Montar op gezet maar had het hoofdstel met gewoon leren frontriem.

Porva, trotse merrie, spiegel en soulmate, ren over de velden en waak nog een beetje over Valiente.
Dank je wel meis, ik zal je missen!
[IM] Porva mijn trotse dame, mijn spiegel.....wat mis ik je meis!

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-24 12:12

quintusgl schreef:
Dan zou ik middel/cob nemen. Ik heb m ook en zit altijd tussen middel en full in. Heb zelf de full gedaan en deze past met nog heel veel gaatjes over om groter te maken. Frontriem zit wat hoger vindt ik, dan normaal. Ik heb er zelf een frontriem van Montar op gezet maar had het hoofdstel met gewoon leren frontriem.

Vind jij hem net zo ‘magisch‘ als ze her en der online zeggen? _/-\o_

- Mellow (Haflinger 1.37m)
Dressuur (bij de paarden) B+12, L1+13, L2+11, M1+5/ Endurance klasse 1/ Springen 0.50m+2/ W0
- Fred (Fjord 1.37m)
In training voor endurance klasse impuls kort

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 12:51

Ik heb de Xfull, ik ben er van te spreken. Mijn paard accepteert deze heel goed :)

Lytse Feike
♫ ♪ You are the song of my heart ♪ ♫
|| 08-06-'12 ||
ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ

quintusgl

Re: Ervaringen Hoofdstel PresTeq Fay Sport maat en pasvorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 21:38

Magisch weet ik niet haha. Maar mijn paard heeft littekens op zijn hoofd, vandaar dat ik een hoofdstel zocht die daar niet overheen kwam. Kwam toen bij deze uit. Paard is rustiger met zijn hoofd.

Porva, trotse merrie, spiegel en soulmate, ren over de velden en waak nog een beetje over Valiente.
Dank je wel meis, ik zal je missen!
[IM] Porva mijn trotse dame, mijn spiegel.....wat mis ik je meis!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 23:54

Ik vind het een heel fijn hoofdstel voor mijn paard en voor mezelf, makkelijk vast maken met de clipjes.
Mijn vorige en huidige paard lopen er erg fijn op, het geeft stabiliteit aan het bit zonder stug te worden, en vrijheid van alle gevoelige delen. Enige nadeel vind ik dat het hoofdstel echt moet passen bij je paard zijn hoofd. In mijn geval paste mijn engels volbloed maat cob perfect, sloot prachtig aan bij zijn smalle chique hoofdje. Mijn huidige Draver (met een relatief chique/smal draver hoofd) past cob absoluut niet, haar neus en kaak waren veel te breed en de bakstukken kwam teveel naar voren waardoor deze op haar jukbeenderen zaten. Het cob hoofdstel heb ik gelukkig kunnen ruilen tegen een full, die is in de breedte (sperriem en kaakriem) goed maar voor het mooie eigenlijk net te lang in de lengte, de bakstukken zitten op het kortste gaatje.
Wel moet je het kopstuk even goed vormen als hij uit de verpakking komt, anders blijft hij open staan op de wang.

Dus het is echt uitproberen of het past maar zo wel echt een geweldig hoofdstel.

La Vie en Rose  KISS-Keep It Simple Stupid

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 00:40

Ik heb de cob en die valt IMO best groot. Ik overweeg om het kopstuk in pony te kopen… dat is wel het voordeel. De neusriem heeft hij nl wel de cob nodig.
Hij is echter nog niet beleerd dus kan nog niet zeggen of het magisch is. _O-

Weet iemand of er een verschil is in breedte van het kopstuk pony vs cob?
en de lengte?
kan vooralsnog geen afmetingen vinden. Enkel de lengte maar ik zou graag de breedte willen weten.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[HAW] Yoyeux Coeur Lestzous ( v. Cassanova du bois)
[VVDD] SuperSam zijn superzelf wezen!
[HAW] Rêve D'or en Yoyeux Coeur aan het werk. Moeder en zoon!

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 07:11

Mijn ervaring met dit hoofdstel is dat ik hem gepast heb bij mijn pony.
Helaas kwam ik niet verder dan dat, want hij paste niet mooi.
Uiteindelijk heb ik een hoofdstel voor haar aan laten meten, waarbij er drie verschillende maten naar voren kwam: full, cob en pony. Als het vinden van een juiste maat hoofdstel voor jou een probleem is, zou ik iemand het hoofdstel aan laten meten. Via pb wil ik je wel haar naam laten weten. Stuur dan maar een pb.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie