Ruiterspullen verzekeren, hoe kan ik dat het beste doen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xchanel01

Ruiterspullen verzekeren, hoe kan ik dat het beste doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-24 10:35

Hoi,

Bedankt voor het openen van dit topic :)

Met alle berichten van zadeldieven die de laatste weken weer actief zijn ben ik in het verzekeren van mijn zadels gedoken, nu is het toch wat ingewikkelder dan ik dacht dus ik hoor graag tips!

Ik heb een inboedel + buitenhuis verzekering bij FBTO en die dekken helaas niks als de spullen langer dan één dag in een afgesloten ruimte liggen. Ondertussen Centraal Beheer ook gebeld en daar geldt hetzelfde.

Ben benieuwd of, en zo ja, hoe jullie verzekerd zijn? Dank!

Bjorn
Collino S
Killarney
Duke Dustin

LoveBodin

Re: Ruiterspullen verzekeren, hoe kan ik dat het beste doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 11:15

Ik heb mijn zadels om die reden thuis liggen en niet meer op stal. Weet niet of dat een optie is?
Het is niet ideaal, maar je raakt er wel aan gewend om steeds je zadel maar mee te nemen naar stal.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 11:23

Ik heb een verzekering afgesloten bij ASR voor de spullen die op stal liggen. Dit is ook een buitenhuisdekking, maar is hier expliciet voor bedoeld. Dekt tot 7.500 euro schade, dus voor mijn zadel is dat voldoende en meer waardevolle spullen heb ik niet op stal liggen. Voorwaarde is wel dat de spullen achter slot worden opgeborgen en dat er braakschade is als je schade claimt.

Dressuur jurylid M

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-24 17:07

@LoveBodin, heb mijn zadel nu inderdaad even thuis liggen, maar ga soms ook wel eens door vanuit werk dus dat is niet helemaal ideaal, helaas.

@MerelV thanks! Ga ik mij gelijk even in ASR verdiepen :)

Bjorn
Collino S
Killarney
Duke Dustin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 20:18

xchanel01 schreef:
Ik heb een inboedel + buitenhuis verzekering bij FBTO en die dekken helaas niks als de spullen langer dan één dag in een afgesloten ruimte liggen. Ondertussen Centraal Beheer ook gebeld en daar geldt hetzelfde.

Hoezo zou een verzekering iets niet dekken als het langer dan een dag in een afgesloten ruimte ligt?

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 20:36

Het probleem is meer dat die (wel of niet afgesloten) ruimte niet op je eigen terrein is.

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 20:38

Bij ons is mijn zadel opgenomen bij de inboedelverzekering. Staat op het polisblad opgenomen dat het zadel in een afgesloten kast ligt op een pensionstal met de waarde (Nh1816 Verzekeringen).

Limoncello
@puppy_freek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 21:05

pjer schreef:
Het probleem is meer dat die (wel of niet afgesloten) ruimte niet op je eigen terrein is.

Dat lees ik niet uit de post van de TO.

Maar wellicht onhandig geformuleerd door haar, dus ik wacht af.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 04:09

xchanel01 schreef:
Hoi,

Met alle berichten van zadeldieven die de laatste weken weer actief zijn ben ik in het verzekeren van mijn zadels gedoken, nu is het toch wat ingewikkelder dan ik dacht dus ik hoor graag tips!

Ik heb ook mijn verzekering bij Centraal Beheer en is gewoon gedekt doormiddel van een buitenshuis verzekering.

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-24 14:25

Nielojram schreef:
pjer schreef:

Dat lees ik niet uit de post van de TO.

Maar wellicht onhandig geformuleerd door haar, dus ik wacht af.

Je hebt helemaal gelijk, inderdaad onhandig geformuleerd maar mijn zadel ligt op een pensionstal.

Bjorn
Collino S
Killarney
Duke Dustin

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-24 14:26

Elco schreef:
xchanel01 schreef:
Hoi,

Ik heb ook mijn verzekering bij Centraal Beheer en is gewoon gedekt doormiddel van een buitenshuis verzekering.

Dat is gek, heb ze maandag nog aan de telefoon gehad en toen heb ik de polisvoorwaarden met een vriendelijke man doorgenomen en vertelde hij mij dat dit niet verzekerd wordt, helaas.

Bjorn
Collino S
Killarney
Duke Dustin

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-24 14:27

MerelV schreef:
Ik heb een verzekering afgesloten bij ASR voor de spullen die op stal liggen. Dit is ook een buitenhuisdekking, maar is hier expliciet voor bedoeld. Dekt tot 7.500 euro schade, dus voor mijn zadel is dat voldoende en meer waardevolle spullen heb ik niet op stal liggen. Voorwaarde is wel dat de spullen achter slot worden opgeborgen en dat er braakschade is als je schade claimt.

Heb ondertussen contact met een adviseur van ASR die het gaat uitzoeken voor mij! Dus nogmaals dank voor je tip :)

Bjorn
Collino S
Killarney
Duke Dustin

Ollie1234567

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 19:43

Inderdaad een buitenhuisdekking!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie