Paard heeft een "moeilijke bouw", nood aan veel schoudervrijheid en heeft een verzonken rug. Ikzelf ben 1m60 groot met een broekmaat 42 (stevige kont dus). Ik heb jarenlang enkel met springzadels gereden en nu helaas de neiging om mijn benen vooruit te steken - stoelzit.
De laatste zadelpasser zei me dat ik moet zoeken naar een U boom ipv een V boom (?)
Bijkomende moeilijkheid; we wonen in Spanje en het lijkt wel of hier enkel verkopers langskomen om hun eigen zadelmerken nieuw te verkopen.
Ik wil nieuw rond de 1500 EUR uitkomen en idealiter 2dehands onder de 1000EUR
Dit hebben we onlangs getest:
- Bates Isabell werth, maar die kantelt nu achterover en ik heb een verschikkelijke stoelzit.
Erreplus Freestyle liep mijn paard fantastisch mee maar is helaas niet binnen budget. Ik voelde ook wat weinig contact met bovenbeen af en toe
Prestige Doge (ouder model) maar daar kon ik weinig van zeggen want de zitmaat was te klein.
KN dressuurzadel, niet goed niet slecht
(Foto's zijn met het te kleine Prestige zadel)
Voordien heb ik met een Lemetex Galant en een Kent&Masters dressuurzadel gereden en qua springzadels was ik altijd fan van Stubben, maar deze zadels lagen op hele andere types paarden.
Een vertegenwoordiger van Zaldi zou evt kunnen komen, maar ook enkel om nieuwe te verkopen.
Ik weet helemaal niet meer waar beginnen...