De ideale teugel gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

De ideale teugel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-24 08:25

Ik zoek een hele fijne teugel. Denken jullie met me mee? :o

- maar Full met voldoende lengte
- zwart
- niet te breed/ smal en ook niet te dun/breed. Dus je mag echt wel voelen dat je een teugel in handen hebt, maar ook door een wat kleinere hand nog fijn te hanteren.
- soepel
- anti slip

Ik ben heel benieuwd :o

Celebi

Re: De ideale teugel gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 08:33

Sinds ik de teugels van Bybaukje heb ben ik helemaal in mijn nopjes, letterlijk. :+

Ik heb de teugels besteld met noppen en die zijn zo fijn. Altijd grip, ze zijn onwijs zacht en liggen fijn in de hand. Ze hebben ook een gladde versie zonder noppen maar met een honingraad structuur die ook grip geeft. Ik weet niet of die ook net zo fijn is, maar daar hoor ik ook veel goeds over.

In ieder geval heb ik sinds deze teugels nooit meer een handschoen aan hoeven raken en ik ben er dolgelukkig mee.

Jessica007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 08:44

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 09:45

Celebi schreef:
Sinds ik de teugels van Bybaukje heb ben ik helemaal in mijn nopjes, letterlijk. :+

Ik heb de teugels besteld met noppen en die zijn zo fijn. Altijd grip, ze zijn onwijs zacht en liggen fijn in de hand. Ze hebben ook een gladde versie zonder noppen maar met een honingraad structuur die ook grip geeft. Ik weet niet of die ook net zo fijn is, maar daar hoor ik ook veel goeds over.

In ieder geval heb ik sinds deze teugels nooit meer een handschoen aan hoeven raken en ik ben er dolgelukkig mee.

Wij hebben die met honingraad structuur. Onze gasten willen altijd het liefste met die teugels rijden :'). Inderdaad hele fijne teugels, minder grip dan die met noppen maar meer dan een gladde leren teugel. Omdat ze zo ontzettend soepel zijn vind ik de hoeveelheid grip niet zo belangrijk.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 09:50

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 09:52

Ik heb de teugels met een antislip rubber laag van 2fithorses.
Ik heb een vrij dikke, maar er zijn ook dunnere opties. Met stops, zonder stops etc.
De teugels zijn zacht en prettig flexibel en gaan lang mee.

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 09:52

Ik heb de teugels met antislip en blokjes + leer van 2 Fit Horses. Ik vind het een waardeloos bedrijf mbt leveringen en advies maar de producten zijn goed en van mooi leer

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 10:31

Ik heb de smalste teugels van dabo design, daarmee voel ik nauwelijks nog dat ik teugels vast heb waardoor ik geen kramp krijg in mijn slechtere hand.
Mel wordt nooit sterk in de mond dus ik heb niet echt grip nodig en ik ben er heel tevreden mee.. Ik weet natuurlijk niet of gladde teugels voor jou te glad zijn, maar ze heeft ook bredere teugels als je dat fijner vindt

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 11:11

andere hoek dan wat hier boven veel genoemd word,
maar rijd altijd met teugels met rubber binnenkant en leren buitenkant. zonder handschoentjes. ze zijn smaller dan bijv webband of helemaal rubber, maar ze zijn niet zo dun als opties die hierboven genoemt zijn, en ze snijden ook niet zoals die doorweven rubber (lijkt op web band...)

Ik heb zelf met stopjes omdat ik het anders echt moeilijk vind inschatten of ik mn teugels even lang heb en mijn paard (en ik...) kan echt heeeeel scheef zijn, en kom dus altijd uit bij deze. https://www.agradi.nl/br-teugel-dressuu ... MAQAvD_BwE

als je van gangbaar maar net wat smaller dunner houd kun je eens kijken naar teugels die ook wel gebruikt worden voor S&T. die zijn meestal ook net slagje dunner/soeppeler.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 11:34

Rubber aan de binnenkant vind ik ook heel fijn inderdaad. En bijv de schockemohle durasoft hebben de stops een soort van ingelegd, vind ik ook echt een uitkomst. Ik heb nu de teugels van dy’on (passend bij bruine hoofdstel) met rubber en stopt en die bevallen ook erg goed :j

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 11:48

Mijn favoriete teugels blijven de trensteugels van het stang&trens setje van Anky. Net een slag smaller, precies genoeg grip, en netjes afgewerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 20:00

Er staat niet bij welk materiaal je voorkeur heeft.

Mijn favo teugels waren gevlochten teugels, waarvan deze het meeste:

Afbeelding

Leer vormt zich naar je hand, dat doet stof en kunststof niet.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 20:54

Dy'on heeft rubberen in een smalle uitvoering, ik vind ze heel fijn.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 20:59

ImLucky schreef:
andere hoek dan wat hier boven veel genoemd word,
maar rijd altijd met teugels met rubber binnenkant en leren buitenkant. zonder handschoentjes. ze zijn smaller dan bijv webband of helemaal rubber, maar ze zijn niet zo dun als opties die hierboven genoemt zijn, en ze snijden ook niet zoals die doorweven rubber (lijkt op web band...)

Ik heb zelf met stopjes omdat ik het anders echt moeilijk vind inschatten of ik mn teugels even lang heb en mijn paard (en ik...) kan echt heeeeel scheef zijn, en kom dus altijd uit bij deze. https://www.agradi.nl/br-teugel-dressuu ... MAQAvD_BwE

als je van gangbaar maar net wat smaller dunner houd kun je eens kijken naar teugels die ook wel gebruikt worden voor S&T. die zijn meestal ook net slagje dunner/soeppeler.

Ik gebruik al jaren deze teugels. Heel tevreden over.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 21:05

Ik gebruik al jaren de rubberen met nopjes.
Ook die zijn er in smaller en in bredere uitvoering.

Vroeger reed ik met leren met stops in het leer. En die liggen al lange tijd in de kast

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-24 05:52

Dankjewel voor het meedenken.
Het is de BR teugel geworden :o