- maar Full met voldoende lengte
- zwart
- niet te breed/ smal en ook niet te dun/breed. Dus je mag echt wel voelen dat je een teugel in handen hebt, maar ook door een wat kleinere hand nog fijn te hanteren.
- soepel
- anti slip
Ik ben heel benieuwd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Celebi schreef:Sinds ik de teugels van Bybaukje heb ben ik helemaal in mijn nopjes, letterlijk.![]()
Ik heb de teugels besteld met noppen en die zijn zo fijn. Altijd grip, ze zijn onwijs zacht en liggen fijn in de hand. Ze hebben ook een gladde versie zonder noppen maar met een honingraad structuur die ook grip geeft. Ik weet niet of die ook net zo fijn is, maar daar hoor ik ook veel goeds over.
In ieder geval heb ik sinds deze teugels nooit meer een handschoen aan hoeven raken en ik ben er dolgelukkig mee.
ImLucky schreef:andere hoek dan wat hier boven veel genoemd word,
maar rijd altijd met teugels met rubber binnenkant en leren buitenkant. zonder handschoentjes. ze zijn smaller dan bijv webband of helemaal rubber, maar ze zijn niet zo dun als opties die hierboven genoemt zijn, en ze snijden ook niet zoals die doorweven rubber (lijkt op web band...)
Ik heb zelf met stopjes omdat ik het anders echt moeilijk vind inschatten of ik mn teugels even lang heb en mijn paard (en ik...) kan echt heeeeel scheef zijn, en kom dus altijd uit bij deze. https://www.agradi.nl/br-teugel-dressuu ... MAQAvD_BwE
als je van gangbaar maar net wat smaller dunner houd kun je eens kijken naar teugels die ook wel gebruikt worden voor S&T. die zijn meestal ook net slagje dunner/soeppeler.