Ik zit momenteel met de keuze tussen een winderen correctiepad of een prolite tri-pad.
De prolite pad heb ik momenteel al in bezit, met de juiste inlagen in de pad. Maar de Winderen pad vind ik interessant vanwege de drukverdeling, dus overweeg ik om toch een winderen pad aan te schaffen.
Maar omdat deze 2 verschillende diktes heeft, de 10mm en de 18mm, twijfel ik dus welke vergelijkbaar is met de prolite. Omdat de prolite nu goed ligt en ik daar niets aan wil veranderen qua dikte,
Weet iemand misschien hoe dik de prolite pad is zónder de inlagen? Dus enkel de lege pad?
De winderen 10mm is in elk geval dikker dan een lenge prolite.
Itamarka
Geplaatst: 19-05-24 08:44
Als je goed bent met de prolite zou ik dat niet veranderen voor de Winderen. Ik had de dikke Winderen (comfort) en deze werd zeer stug in de winter. (Ik vermoed dat dit met de dunne ook zo zal zijn want dat ligt aan het materiaal.) Ook lag mijn zadel niet meer optimaal met de Winderen en de uitsparing voor de schoft is zodanig breed dat de kussens van mijn zadel net op de naden lagen. Nu heb ik de Prolite tripad en heel tevreden van! Altijd soepel, niet te dik en paard loopt er ook goed onder. De dunne Winderen heb ik geen ervaring mee.