Equibling kwaliteit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Friezenkind
Berichten: 87
Geregistreerd: 13-07-21

Equibling kwaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-24 08:20

Hai iedereen,

Ik zit al maanden naar een hoofdstel van equibling te kijken, en vind eigenlijk geen mooiere. Bou vroeg ik mij af hoe de kwaliteit is, het zijn niet de goedkoopste hoofdstellen.

Heeft iemand ervaring met de hoofdstellen?

Melvern
Berichten: 4416
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 08:34

Voor mijn beide pony's heb ik een Equibling.

Ik ben er zo ongelooflijk blij mee. Voor mijn D pony heb ik er een met lak. Dat vond ik spannend ivm eventuele krasjes. Het blijft gelukkig perfect. Helemaal niet gevoelig. Ook heb ik het hoofdstel samen laten stellen. Ik heb een cob neusriem en een full kaakriem. Zo sluit de bovenkant mooi aan en kan hij los genoeg. Ook de frontriemen heb ik laten maken naar mijn kleuren. Ze zijn zo mega mooi.

De hoofdstellen zijn superzacht. Mijn E pony is super gevoelig aan haar oren en achter haar oren. Dit kopstuk is zo fijn zacht. Wat ik ook fijn vind is dat de sperriem en heel makkelijk aan en af kan en het er mooi uitziet.

Ik heb het hoofdstel van de D pony 1,5 jaar en die van de E pony net een jaar.

Ik bestel deze maand voor mijn 3 jarige ook een eigen Equibling.

Afbeelding

Afbeelding

Friezenkind
Berichten: 87
Geregistreerd: 13-07-21

Re: Equibling kwaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-24 08:41

Ja het helemaal op maat maken spreekt mij enorm aan, mijn knol zit altijd tussen de maten in. En de neus riem met afnemende lusje klinkt ook heel interessant.

tinkaforever
Berichten: 173
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: beringen

Re: Equibling kwaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 09:02

Ik heb mijn hoofdstel ondertussen al dik 2 jaar in gebruik. Hij ziet er nog steeds als nieuw uit.
Dus ik ben super tevreden over de kwaliteit.
De steentjes blijven ook heel goed zitten op de frontriem.

martinev

Berichten: 2593
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 09:21

Mijn paard mocht model staan voor de foto's die op de website staan. Heb dus veel hoofdstellen gezien en gevoeld, vind het echt heel mooie hoofdstellen en de kwaliteit lijkt me top!

Afbeelding

lianne125

Berichten: 1431
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 10:01

Ik heb er 1 van een jaar of 6 oud. Qua kwaliteit kan het niet op tegen de passier. En het leer is niet echt super mooi meer. Terwijl mijn passier van 8 jaar oud na een poetsbeurtje echt weer als nieuw is.

ElinaSK

Berichten: 2664
Geregistreerd: 07-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 11:05

Ik heb er vorig jaar 1 aangeschaft. Ik ben tevreden over het hoofdstel en mijn paard ook dat is ook niet geheel onbelangrijk :D

lotte002

Berichten: 1533
Geregistreerd: 29-01-06

Re: Equibling kwaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 17:55

ik heb er ook 2, vorig jaar de kingston aangeschaft super mooie kwaliteit en soepel leer
2 jaar terug voor een heel klein prijsje op marktplaats 1tje gekocht die behoorlijk lang onder het stof gelegen had was helemaal wit uitgeslagen, nachtje in olie gelegd en was daarna ook weer super mooi en soepel.

foto 1 is de kingston en foto 2 degene die ik via marktplaats heb.
Afbeelding


Afbeelding

Nielojram

Berichten: 7849
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 19:34

Friezenkind schreef:
Hai iedereen,

Ik zit al maanden naar een hoofdstel van equibling te kijken, en vind eigenlijk geen mooiere. Bou vroeg ik mij af hoe de kwaliteit is, het zijn niet de goedkoopste hoofdstellen.

Heeft iemand ervaring met de hoofdstellen?

Als je paard van zich/haarzelf een mooi hoofd heeft, hoeft al die tierelantijn toch niet?

De paardenwereld is al sinds jaren in de ban van kraaltjes, spiegeltjes &kettingtjes, dat snappen de verkopers ook, dus een kwalitatief hoofdstel, goed leer, sterke gespen, pasvorm is niet meer aan de orde. En die spelen erop in, kan je dik tweehonderd euro betalen voor een hoofdstel van India leer, maar hij glimt wel mooi.
Zoek op marktplaats naar een stübben- of passierhoofdstel, en laat iemand hier op bokt een mooie frontriem voor je maken. Ben je goedkoper uit, en je paard heeft een mooi zacht passend stuk leer om zijn/haar hoofd.
Worden jullie beide gelukkiger van, in training.

Friezenkind
Berichten: 87
Geregistreerd: 13-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-24 22:44

Nielojram schreef:
Friezenkind schreef:
Hai iedereen,

Ik zit al maanden naar een hoofdstel van equibling te kijken, en vind eigenlijk geen mooiere. Bou vroeg ik mij af hoe de kwaliteit is, het zijn niet de goedkoopste hoofdstellen.

Heeft iemand ervaring met de hoofdstellen?

Als je paard van zich/haarzelf een mooi hoofd heeft, hoeft al die tierelantijn toch niet?

De paardenwereld is al sinds jaren in de ban van kraaltjes, spiegeltjes &kettingtjes, dat snappen de verkopers ook, dus een kwalitatief hoofdstel, goed leer, sterke gespen, pasvorm is niet meer aan de orde. En die spelen erop in, kan je dik tweehonderd euro betalen voor een hoofdstel van India leer, maar hij glimt wel mooi.
Zoek op marktplaats naar een stübben- of passierhoofdstel, en laat iemand hier op bokt een mooie frontriem voor je maken. Ben je goedkoper uit, en je paard heeft een mooi zacht passend stuk leer om zijn/haar hoofd.
Worden jullie beide gelukkiger van, in training.


Het probleem is dat ik een frikandel speciaal heb _O-
Die twee verschillende maten heeft, ze past nooit in een standaard maat. Het moet een gecombineerd worden tussen cob en full onderdelen. Wat de ‘normale’ merken niet hebben.

AnnemiekvM

Berichten: 8255
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Equibling kwaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 22:47

Ik heb een hoofdstel laten aanpassen. Heel blij mee. Zit mooi en goede kwaliteit.

Texas02

Berichten: 4727
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Equibling kwaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 02:05

Hier helaas geen goede ervaring, ik had laatst een neusriem in extra full besteld, deze had alleen de afmeting van alle full neusriemen die ik ooit gezien heb en kon dus weer retour. Gewoon full neusriem met extra full kaakriem eraan dus. Equibling bleef erbij dat dit toch echt een extra full was, dus ik mocht de verzendkosten terug zelf betalen.

Daphne__
Berichten: 12487
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 02:41

Nielojram schreef:
Friezenkind schreef:
Hai iedereen,

Ik zit al maanden naar een hoofdstel van equibling te kijken, en vind eigenlijk geen mooiere. Bou vroeg ik mij af hoe de kwaliteit is, het zijn niet de goedkoopste hoofdstellen.

Heeft iemand ervaring met de hoofdstellen?

Als je paard van zich/haarzelf een mooi hoofd heeft, hoeft al die tierelantijn toch niet?

De paardenwereld is al sinds jaren in de ban van kraaltjes, spiegeltjes &kettingtjes, dat snappen de verkopers ook, dus een kwalitatief hoofdstel, goed leer, sterke gespen, pasvorm is niet meer aan de orde. En die spelen erop in, kan je dik tweehonderd euro betalen voor een hoofdstel van India leer, maar hij glimt wel mooi.
Zoek op marktplaats naar een stübben- of passierhoofdstel, en laat iemand hier op bokt een mooie frontriem voor je maken. Ben je goedkoper uit, en je paard heeft een mooi zacht passend stuk leer om zijn/haar hoofd.
Worden jullie beide gelukkiger van, in training.


Hoe zeg je dat je nooit een Equibling hoofdstel in handen hebt gehad, zonder dat te zeggen..

Equibling gebruikt Italiaans leer. Hier ook ervaring met passier en de hoofdstellen van equibling doen daar totaal niet aan onder. Persoonlijk heb ik zelfs liever een equibling.

Ik vraag me af of je jouw mening alleen gebaseerd hebt op de naam.. Want ze verkopen ook gewoon hoofdstellen zonder lak oid en de frontriem kies je gewoon zelf uit en je kunt gewoon kiezen voor een modelletje jaren 0, simpel zwart met 1 rijtje steentje ingelegd.

Passier
Afbeelding

Equinietzobling
Afbeelding
Afbeelding

Prima als je er zelf niet aan wil, maar geef iig anderen kloppende informatie, zodat zij gewoon zelf een keuze kunnen maken.