Welke hoofdstelhaken zijn kwalitatief goed?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duran123
Berichten: 1085
Geregistreerd: 02-05-19

Welke hoofdstelhaken zijn kwalitatief goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-24 08:04

Voor ons op stal ‘moet’ ik ongeveer 30 hoofdstelhaken bestellen.
Nu zie ik dat er behoorlijk wat prijsverschil, en ws ook kwaliteitsverschil in zit.
Plastic, al dan niet gegalvaniseerd?

Ik dacht zelf aan deze van Kramer.
Twijfel een beetje, want hoewel de recensies goed zijn lees ik dat ze wat dun zijn.


Afbeelding


Welke kunnen jullie aanbevelen? Of juist niet?

Ze komen trouwens nagenoeg allemaal in de deur van de nieuwe kasten te hangen, een enkele aan de muur, maar ze moeten dus niet al te zwaar zijn.

ElCamino

Berichten: 8947
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Welke hoofdstelhaken zijn kwalitatief goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 08:18

Bovenstaande zijn prima voor in kastjes. Ze hebben niets te houden toch. ( al krijgen sommige mensen alles kapot :D )

We hadden ze ook voor de stallen om de halsters aan te hangen, daarvoor zijn ze minder.... we hebben schuifdeuren dus ze moeten aan de uiteindes waardoor de buurpaarden er net bij kunnen en ze afknagen.

Duhelo

Berichten: 28583
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Welke hoofdstelhaken zijn kwalitatief goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 09:51

Zelfs de hele goedkoopste doen het prima. Een hoofdstel of een halster weegt amper iets, zolang ze de boel niet gaan volstouwen (en dan nog) of eraan gaan hangen is dat prima.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2444
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Welke hoofdstelhaken zijn kwalitatief goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 11:08

Ik weet nog dat ze hier op de manege de hoefijzers onderste boven hingen met een paar afstandblokjes ertussen, Prima hoofdstel houder :Y)

Duran123
Berichten: 1085
Geregistreerd: 02-05-19

Re: Welke hoofdstelhaken zijn kwalitatief goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-24 11:18

Ah goed te weten.
Niet dat ze ineens verbuigen of dat de gegalvaniseerde bovenlaag loslaat.

pjer
Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Welke hoofdstelhaken zijn kwalitatief goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 11:26

Sterker nog wij hebben zo'n haak van kramer expres verbogen (op onze tuigenkar) en daar moest serieus hard voor gemept worden om hem om het latje te buigen.

mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 11:30

Duran123 schreef:
Ah goed te weten.
Niet dat ze ineens verbuigen of dat de gegalvaniseerde bovenlaag loslaat.


Deze ziet er prima uit hoor. Maar even een vraag wbt het materiaal: is het plastic of is het gegalvaniseerd?
Galvaniseren is een bewerking die normaal gezien alleen op metalen gedaan (kan) worden. Gegalvaniseerd plastic zou ik dus ff goed naar kijken, geen idee wat je dan krijgt.

Mooie van galvaniseren is dat het eigenlijk niet los kan laten, zoals bijvoorbeeld verf wel kan.

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 11:31

Duran123 schreef:
Ah goed te weten.
Niet dat ze ineens verbuigen of dat de gegalvaniseerde bovenlaag loslaat.


Die laag kan zeker wel loslaten. Helaas, maar ik heb niet gemerkt dat het sneller is bij de goedkope als bij de duurdere. Volgens mij is dat gewoon ouderdom, want de nieuwe hebben dat nooit gedaan, degene die al jaren hingen allemaal.

SparklingApp

Berichten: 1949
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 11:45

Ik ken die in het plastic en metaal wat geplastificeerd is.
De plastic zijn wat minder sterk, die kan een paard bijvoorbeeld vrij makkelijk kapot maken en de metalen met plastic laagje zijn zeer sterk, maar door de jaren heen hard dat plastic wat uit en komt dan wel eens los.

Duran123
Berichten: 1085
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-24 14:01

mirriezz schreef:
Duran123 schreef:
Ah goed te weten.
Niet dat ze ineens verbuigen of dat de gegalvaniseerde bovenlaag loslaat.


Deze ziet er prima uit hoor. Maar even een vraag wbt het materiaal: is het plastic of is het gegalvaniseerd?
Galvaniseren is een bewerking die normaal gezien alleen op metalen gedaan (kan) worden. Gegalvaniseerd plastic zou ik dus ff goed naar kijken, geen idee wat je dan krijgt.

Mooie van galvaniseren is dat het eigenlijk niet los kan laten, zoals bijvoorbeeld verf wel kan.



Dit staat er bij:

Stevige hoofdstelhouder van geplastificeerd metaal die orde brengt in de zadelkamer. Hoofdstelhouders maken het mogelijk om paardrijspullen voorzichtig en netjes op te bergen in de stal en tijdens transport als je naar een toernooi of training gaat. De hoofdstelhouder kan eenvoudig aan de muur worden bevestigd en is extra beschermd dankzij de kunststof coating.

XladyX

Berichten: 1365
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Re: Welke hoofdstelhaken zijn kwalitatief goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 14:03

Ik heb de hoofdstelhouder uit de openingspost van kramer, is veel steviger dan die van kunststof! Ik heb voor aan de stallen de kunstoffen, als daar een paard aan blijft hangen of tegenaan loopt breekt hij af. In de zadelkamer heb ik de metalen.

c_alsemgeest

Berichten: 20705
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 14:05

XladyX schreef:
Ik heb de hoofdstelhouder uit de openingspost van kramer, is veel steviger dan die van kunststof! Ik heb voor aan de stallen de kunstoffen, als daar een paard aan blijft hangen of tegenaan loopt breekt hij af. In de zadelkamer heb ik de metalen.


Ik heb deze ook in mijn kast, prima ding.

mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 19:06

Duran123 schreef:
mirriezz schreef:

Deze ziet er prima uit hoor. Maar even een vraag wbt het materiaal: is het plastic of is het gegalvaniseerd?
Galvaniseren is een bewerking die normaal gezien alleen op metalen gedaan (kan) worden. Gegalvaniseerd plastic zou ik dus ff goed naar kijken, geen idee wat je dan krijgt.

Mooie van galvaniseren is dat het eigenlijk niet los kan laten, zoals bijvoorbeeld verf wel kan.



Dit staat er bij:

Stevige hoofdstelhouder van geplastificeerd metaal die orde brengt in de zadelkamer. Hoofdstelhouders maken het mogelijk om paardrijspullen voorzichtig en netjes op te bergen in de stal en tijdens transport als je naar een toernooi of training gaat. De hoofdstelhouder kan eenvoudig aan de muur worden bevestigd en is extra beschermd dankzij de kunststof coating.


Aha, geplastificeerd. Dat is nogal wat anders dan gegalvaniseerd (daar had je het in je vorige posts over, misschien een autocorrect foutje?).
Dan zal het vast goed gaan. Zoals iemand anders zegt zal na verloop van tijd de plastic laag gaan loslaten, maar als de houder goede kwaliteit is kan dat zo maar jaren duren.

ingvdh

Berichten: 6379
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Welke hoofdstelhaken zijn kwalitatief goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 19:51

Wij hadden ze ook in de kasten op stal, na een jaar of 5 brak de een na de ander af, het ronde deel waar het hoofdstel op rust. Het haakje blijft goed.

Duran123
Berichten: 1085
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-24 21:21

Citaat:

Deze ziet er prima uit hoor. Maar even een vraag wbt het materiaal: is het plastic of is het gegalvaniseerd?
Galvaniseren is een bewerking die normaal gezien alleen op metalen gedaan (kan) worden. Gegalvaniseerd plastic zou ik dus ff goed naar kijken, geen idee wat je dan krijgt.

Mooie van galvaniseren is dat het eigenlijk niet los kan laten, zoals bijvoorbeeld verf wel kan.
[/quote]


Dit staat er bij:

Stevige hoofdstelhouder van geplastificeerd metaal die orde brengt in de zadelkamer. Hoofdstelhouders maken het mogelijk om paardrijspullen voorzichtig en netjes op te bergen in de stal en tijdens transport als je naar een toernooi of training gaat. De hoofdstelhouder kan eenvoudig aan de muur worden bevestigd en is extra beschermd dankzij de kunststof coating.[/quote]

Aha, geplastificeerd. Dat is nogal wat anders dan gegalvaniseerd (daar had je het in je vorige posts over, misschien een autocorrect foutje?).
Dan zal het vast goed gaan. Zoals iemand anders zegt zal na verloop van tijd de plastic laag gaan loslaten, maar als de houder goede kwaliteit is kan dat zo maar jaren duren.[/quote]




Oeps….ik zie het idd.