Ik roep even wat meedenk hulp van jullie in want ik weet zelf even niet meer waar ik goed aan doe.
Gaat om een 4 jarige die nu 3 maanden gereden wordt ongeveer. Zelf zadelmak gemaakt en begonnen met een trust flexisoft bitje (15mm). Hij bijt alleen nogal op het bit, dat gaat nu wel steeds beter en de aanleuning is ook al een stuk verbeterd t.o.v. een paar weken geleden maar toch bijt hij de trust bitten dus kapot. Ik rijd hem nog niet vaak, maar toch is dit al zijn 3e bitje in totaal een jaar tijd.
Toen een fager titatium dubbel gebroken bitje geprobeerd, licht en zacht in mijn ogen maar meneer dacht daar duidelijk anders over. Bij sturen of 'contact' nemen op de teugels doet hij alsof er prikkeldraad in zijn mond zit en is totaal niet meer stuurbaar. Zo'n zelfde reactie geeft hij ook wanneer je een ijzer bitje in wil doen. Drama queen is hij dan dus daar heb ik nooit mee gereden na de reactie met in doen. Dus toen weer terug gegaan naar trust maar nu is deze ook al flink beschadigd aan 2 kanten dus ik wil wat anders bestellen/proberen.
Winderen vind ik interessant maar 20mm vind ik eigenlijk wel heel dik. Het is een groot paard maar met een klein mondje en vrij laag rooster. Zag van Fager nu ook nieuwe leren bitjes. Iemand daar ervaring mee? Leer opzich, hoeft geen Fager te zijn natuurlijk.
Hebben jullie een idee waar ik goede kans mee maak? Prijs is niet belangrijk.
PS: Ik had al een afspraak staan met een bitfitter maar door omstandigheden (paard ziek) af moeten zeggen en de afspraak nu duurt nog even en heb dus eigenlijk wel aankomende week een ander bit nodig

Mijn prins in kwestie