Nieuw strass steentje op frontriem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ellekebr
Berichten: 118
Geregistreerd: 30-06-22
Woonplaats: Deventer

Nieuw strass steentje op frontriem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-24 09:58

Ik heb een leuk tweedehands hoofdstel op het oog (die nieuw niet meer geleverd wordt maar ik wel wil hebben), maar er zijn 2 strass steentjes uit de frontriem. Is het realistisch om dezelfde steentjes te vinden en die er weer op te zetten?

Ik heb al wat tropics gelezen van mensen die zelf frontriemen maken, maar wil niet per ce allemaal tangen etc aanschaffen. Zou het met secondelijm kunnen? Hoor het graag van experts :+

Skessa_
Berichten: 10678
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 10:11

Ik heb pas wat frontriemen zelf gemaakt en gebruik e6000 lijm.
Tot nu toe zit alles nog vast, nog geen idee hoe dat is over een langere tijd en intensief gebruik is.

Celebi
Berichten: 3760
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 10:13

Ik denk dat zelf het steentje plaatsen niet heel ingewikkeld is. Goed de plek schoon krabben en schoonmaken met alcohol en daarna met inderdaad goede lijm een steentje erin zetten. Gok dat het lastigste punt vooral is om twee steentjes van gelijke grootte, vorm en kleur te vinden die er perfect in passen.

Is het een zwart hoofdstel? Want dan kun je altijd nog makkelijk een andere bijpassende frontriem komen als je geen steentjes kunt vinden.

Ellekebr
Berichten: 118
Geregistreerd: 30-06-22
Woonplaats: Deventer

Re: Nieuw strass steentje op frontriem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-24 12:06

Beetje cognac/bruin dus dat wordt wel iets moeilijker. Ik ga de gok gewoon nemen! Thanks!!