Paardlief is een leuke PRE, 1.58, Week gekoot en flexibel in al haar gewrichten. Dus momenteel nog weinig balans, verzamelt nog niet in galop en vliegt nog een beetje alle kanten op.
Pony heeft niet super veel schoft, is vrij rond, met een dikke buik, de zadels hebben de neiging om op haar schouders te trekken.
Ikzelf ben 1.73, broekmaat 38, relatief lange bovenbenen. ik heb ook weinig balans

zadels
- Ghost lipica. Zit fijn, maar heb ik iets te weinig steun aan, zolang ze netjes onder me loopt is het prima maar bij wat meer actie of een rare sprong heb ik te weinig steun en kom ik onzeker. 2 Jaar geleden met dit zadel op buitenrit erafgevallen en eronder gekomen (paard schrok, vliegt weg, bocht van 90 graden, paard gaat er niet stabiel doorheen en ik kukel er zo opzij naast, hou me vast en trek mezelf eronder. Rug geschaafd, voorhoef in mijn gezicht en een achterhoef op mijn dijbeen. 2 maand herstel gehad, maar gelukkig zonder grote gevolgen.)
- Flexee. zit redelijk fijn, iets te weinig steun, maar ik heb last van de randen van de zitting en mijn linkerbeen vindt het na afloop niét leuk.
- Kent en masters original dressage high wither 17.5. Dit zadel ligt (met de singel op de voorste stoot en een banaansingel, witte boom) super op paard, zij loopt er echt heel fijn onder. Ikzelf zit er netjes en stabiel op, heb veel steun. Maar ik rij mezelf open op de voorboom.
In het begin viel dit niet zo op omdat ik als ik me "netjes" zet in draf er niet tegenaan kwam, echter kantel ik dan teveel en ga me opspannen. Nu ik intensiever les en correcter ga zitten, kom ik wel tegen de voorboom aan.
Ik had de hoop dat het door de high wither kwam, maar helaas is dat geen verschil in boom maar wel in de kussens, dus de normale versie zal vrees ik geen verschil maken.
en zodus mag ik opnieuw op zoek naar een passend zadel.
Zadels die reeds afvallen wegens verkeerde pasvorm voor paard of ruiter: - wintec, letek, bates, arena, GFS, massimo, Symbion, cavaletti, K&m, thorowgood, zaldi campera,deuber ronda
Voor de beeldvorming in de kent en masters: