Ik heb een gladde plank/lat in de laars gelegd, een metalen lineaal er langs en een stanley mes. Goed aandrukken en dan snijden. Je moet even meten tot waar je moet snijden, oftewel vanaf waar de kuit zeg maar te dik wordt. Je kunt eventueel tussendoor passen en dan nog ietsjes verder snijden.
Dan moet je gaatjes prikken. Je moet even goed uittellen dat de veters aan de juiste kant 'boven' komen zeg maar. Dat is misschien ook afhankelijk van het patroon hoe je de veters gaat rijgen. Ik heb in dit voorbeeld veters met een kleurtje, maar je kunt ook zwart doen, rond, kies gewoon.
De 'witte' stukken leer, dus het leer wat niet geverfd is, heb ik zwart gemaakt met een watervaste stift.
Natuurlijk zal als de kuit echt dikker geworden is een stukje rijbroek zichtbaar zijn, maar dat stoort echt niet. Ik heb er nooit opmerkingen over gehad, alleen maar dat men het een creatieve oplossing vond. Ik heb geen foto van hoe het er dan te paard uit ziet, want ik zit nu in de woonkamer 
Je moet natuurlijk even goed uitmeten dat je beide laarzen gelijk maakt.
Gediplomeerd instructeur en ook bevoegd om instructeurs op te leiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus.
Meest meelevende bokker die je je kunt voorstellen. Ook de leukste bokker, altijd eerlijk, vriendelijk, en haat achter de rug om praten.
En ineens ben je een officiële marathonloper.

Nooit gedacht, toch gehaald. Slik, topatleet dus.