Welk bit voor sterk paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 04:28

xAurea schreef:
amen schreef:
Vaak open ze ook de mond als ze sterk worden.

Bv lage neusriem of bv mexicaanse neusriem. Doen niet.. alleen als ze mond openen wel.

Ik reed mijn paard wat soms sterk werd, dus niet nageven. Omdat mmond geopend werd... dus met lage neusriem en mylerbit. En hij was niet meer sterk. Want de neusriem strafde hem af.



Helaas accepteert mijn paard alleen een presteq hoofstel en ben ik niet van het aansnoeren van neusriemen, dus dat is helaas geen optie. Naar een myler bit ben ik inderdaad wel aan het kijken, maar om even te proberen vind ik ze erg duur.

Vind het wel een mooi concept dat als ze niet sterk worden ze normaal inwerken en als ze sterk worden het een stangetje word.


Ik zeg ook niet aansnoeren.

Gewoon normaal gebruik neusriem!

Ik heb lage neusriem met 2a3 vingers ruimte er tussen en mex neusriem ook.

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 08:23

xAurea schreef:
Cioccolato schreef:


Een neusriem hoef je niet aan te snoeren om te laten werken......


Zoals het in de tekst staat wel, geeft in mijn ogen weer dat paard sterk word en mond open doet, als mond dichtblijft word paard niet sterk, dus maak heb zo strak vast dat paard mond niet meer open kan doen.[/quote]

Nee zo staat het er niet en zo werkt het niet.
Bepaalde neusriemen werken anders in bij gewoon netjes gebruik. En bij gewoon netjes dicht doen, kan je paard de mond al niet als verzet open doen.

Mond open is verzet. Of pijn. Maar kan dus ook verzet zijn. Ze hoeven echt nu hun mond wagenwijd open te hoeven doen zodat jij niks te zeggen hebt. Lekker knabbelen is voldoende.