Ervaring Rambo Autumn Series

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ImportZeeuw

Ervaring Rambo Autumn Series

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-24 13:23

Heeft er iemand ervaring met de Rambo Autumn Series in regenachtig weer?
De ene website zegt dat de deken waterdicht is en de andere website zegt waterproof.
Dus ik ben heel benieuwd hoe de deken zich houd bij regen.

swatch

Re: Ervaring Rambo Autumn Series

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 20:54

Waterproof = waterdicht

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 22:09

Als het hetzelfde idee is als de summer serie dan is t spatwaterdicht. In de advertentie stond waterdichte rug nou mooi niet.. valt alleen veel mensen niet op omdat de stof heel snel weer droogt en de meeste mensen het niet controleren terwijl het regent. Toen ik de leverancier hierop aansprak gaf deze dus aan dat de deken spatwater dicht is en niet waterproof.

ImportZeeuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-24 22:18

girlyggirl schreef:
Als het hetzelfde idee is als de summer serie dan is t spatwaterdicht. In de advertentie stond waterdichte rug nou mooi niet.. valt alleen veel mensen niet op omdat de stof heel snel weer droogt en de meeste mensen het niet controleren terwijl het regent. Toen ik de leverancier hierop aansprak gaf deze dus aan dat de deken spatwater dicht is en niet waterproof.

Als ik de stof van het rug gedeelte voel heb ik dus ook mijn twijfels of de waterdichtheid. Aangezien mijn paard de deken ook op het land draagt, kan hij dus ook wel eens een regenbui op zijn kop krijgen. Wel zo fijn als hij dan droog blijft.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 22:20

Ik vond ze verrassend waterdicht voor een softshell laagje. Kon ongeveer een halve dag aan buien aan voordat het door begon te lekken. Had dus vaak de summer series voor overdag en de autumn series voor de nacht als het aanhoudende buien bleven. Bij echt veel regen heb je gewoon een 0 grams dekentje nodig. Ik was er in ieder geval heel erg blij mee. Was echt een redding bij regen maar te warme temperaturen.

Helaas is het nadeel van die softshell ook dat het heel fragiel is. Mijn paard stond vorig jaar in een hele pittige kudde die hem vaak beten en weg joegen en op het land ging het prima, maar toen ze de paddock op gingen einde seizoen had ik in een week een stuk of 6 gaten erin. Zo ontzettend zonde.. Gelukkig met Tear Aid makkelijk te repareren maar niet echt leuk om je dure deken dagelijks met gaten te vinden.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 09:02

Ik vind de amigo 3-in-1 een stuk betere aankoop dan die van Rambo, die van Rambo is snel doorgerekend, zo kapot en echt een flutdekentje..