Hoofdstel 1 is voor mijn haflinger:

Op de foto heeft hij een oude Kieffer om, maatje full. Het kopstuk is eigenlijk wat klein, maar vooral de frontriem is voor hem te krap. De neusriem is kwa maat goed, maar ik vind hem eigenlijk voor het mooie te smal. Nou ja, en ik vind dit hoofdstel hem helemaal niet zo mooi staan

Omdat dit paard echt heel happerig is, heb ik het gebruik van een sperriem bij hem opgegeven. Niet te doen om een sperriem bij hem vast te maken. Zoek daarom een neusriem zonder sperriem (en dus ook niet zo'n lusje op de neus).
Ik gun hem een hoofdstel wat iets mooier bij zijn oren valt. Ik heb geprobeerd bij Kramer zo'n mix-en-match hoofdstel samen te stellen, maar ik vind die kwaliteit echt niet mooi (te mat en te zacht).
En dan nummer 2. Mijn Schwarzwalder Fuchs van 3 jaar oud:

Deze lijkt mij bijkans nog lastiger. Want niet alleen heeft hij een breed hoofd met zware kaak, hij combineert dat met een korter hoofd en een iets smallere neus in vergelijking tot de haflinger. Ik heb hem nog geen enkel hoofdstel gepast. Maar nu ik toch op zoek ga naar een ander hoofdstel voor de haflinger, mocht ik bij maatwerk uitkomen dan meteen ook maar voor de SF.
Ik sta dus open voor maatwerk. Ik weet alleen niet wie mij daarbij kan helpen. Budget is max 200 euro per hoofdstel, maar voor dat geld wil ik wel écht tevreden zijn

Ik hou van hoofdstellen die wel een beetje gevoel van stevigheid geven (dus geen softfoam-leerflubbel-dingen).
De frontriem mag saai en simpel, de paarden hebben beide een grote voorpluk en ik wil niet dat de voorpluk in steentjes blijft hangen.
Ik hou van een brede neusriem op de neusrug. Hoeft geen aansnoer-neusriem te zijn, vaak is dat beschermstukje onder de kin zelfs erg onhandig.
Kleur moet zwart zijn, kleur van onderlegging is niet zo belangrijk, kan ook zwart zijn. Lakleer mag als klein accent, maar een natuurlijke glans op leer is prima.
Help! Wie wil met me meedenken?
Misschien heb je zelf wel zo'n kleine koudbloed met misschien een korter maar zeker wel breed hoofd met brede kaken - wat voor hoofdstel zou jij me dan aanraden?