Zaldi dealer Groningen/Drenthe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LindaInez
Berichten: 18
Geregistreerd: 23-06-15
Woonplaats: Zuidlaren

Zaldi dealer Groningen/Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-24 20:17

Graag wil ik kijken of een Zaldi , het zadel is voor mijn paard. Ik vind alleeen erg weinig dealers in het Noorden. Wel Westeind? Maar lees ook negatieve ervaringen met dit bedrijf. Wie weet welke dealer wel of niet?

Westerntrail

Berichten: 1744
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 20:24


Bamii

Berichten: 1372
Geregistreerd: 20-10-13

Re: Zaldi dealer Groningen/Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 21:48

Ik ben een dealer van Zaldi, echter ben ik geen zadelpasser. Mocht je weten welk model en welke maten je nodig hebt zou ik het zadel voor je kunnen bestellen :)

LindaInez
Berichten: 18
Geregistreerd: 23-06-15
Woonplaats: Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-24 17:40


LindaInez
Berichten: 18
Geregistreerd: 23-06-15
Woonplaats: Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-24 17:42

Bamii schreef:
Ik ben een dealer van Zaldi, echter ben ik geen zadelpasser. Mocht je weten welk model en welke maten je nodig hebt zou ik het zadel voor je kunnen bestellen :)

Helaas ik weet nog niet welk model en of een Zaldi wel " het" zadel voor ons zal zijn. Ik zou het fijn vinden om zaldi s te proberen. Westeind zit hier nog enigszins in de buurt, Helaas zoveel negatieve recenties.

Nielojram

Berichten: 7805
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 20:50

Wat verwacht je van een zaldi?
Het is, en blijft, een B-merk, wellicht wat hyper door de Spanjaarden-migratie momenteel in Holland.

Zit een hele leuke marge op als verkoper.

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 08:50

Nielojram schreef:
Wat verwacht je van een zaldi?
Het is, en blijft, een B-merk, wellicht wat hyper door de Spanjaarden-migratie momenteel in Holland.

Zit een hele leuke marge op als verkoper.


Is alles dat niet uit Engeland komt een B merk? Of ligt het ergens anders aan?

LindaInez
Berichten: 18
Geregistreerd: 23-06-15
Woonplaats: Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-24 18:53

Nielojram schreef:
Wat verwacht je van een zaldi?
Het is, en blijft, een B-merk, wellicht wat hyper door de Spanjaarden-migratie momenteel in Holland.

Zit een hele leuke marge op als verkoper.

Ik ken een aantal mensen die al langere tijd een zaldi hebben, meer dan 10 jaar en zijn erg tevreden. Veel aanpasmogelijkheden met tree click systeem, prijs ook belangrijk, voor 2000 euro ben ik een heel eind. Ook zachtere zittingen voor langere buitenritten. Minder belangrijk, maar ik vind ze ook mooi, omdat ze ook bruine opties hebben. Natuurlijk is dit niet heel belangrijk, maar om iets te kopen van 2000+ euro , wat ik eigenlijk niet mooi vind is ook een beetje jammer. Verder zoek ik niet een hele gesloten zit. Ik ben een recreatieve ruiter. Beetje wrong voor stabiliteit, omdat ik ziek ben geweest is mijn stabiliteit iets minder als ik zou willen in combinatie met conditie/ vermoeidheid en bijwerkingen medicatie etc

LindaInez
Berichten: 18
Geregistreerd: 23-06-15
Woonplaats: Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-24 18:54

dianaw33 schreef:
Nielojram schreef:
Wat verwacht je van een zaldi?
Het is, en blijft, een B-merk, wellicht wat hyper door de Spanjaarden-migratie momenteel in Holland.

Zit een hele leuke marge op als verkoper.


Is alles dat niet uit Engeland komt een B merk? Of ligt het ergens anders aan?

Ja, goede vraag. Kent en masters is relatief ook goedkoper in aanschaf en is ook voor mij een goede optie

Nielojram

Berichten: 7805
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 21:35

Nielojram schreef:
Wat verwacht je van een zaldi?
Het is, en blijft, een B-merk, wellicht wat hyper door de Spanjaarden-migratie momenteel in Holland.

Zit een hele leuke marge op als verkoper.


dianaw33 schreef:
Is alles dat niet uit Engeland komt een B merk? Of ligt het ergens anders aan?


Waar zeg ik dat Engeland betere spullen verkoopt?
De stal van Euroriding, (o.a. anatomica) en vele ruitersportwinkels die daar hun zadel laten ontwikkelen, zitten ook in die range.

Kwestie van kennis van het product. En dan bedoel ik alle zadels, niet wat je verkoopt.

xLiez

Berichten: 1894
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 22:06

Ik ben heel blij met mijn zaldi, heb hem nu al een aantal jaar. Mijne is aangemeten door westeind. Ze is slecht te bereiken maar als ze er is dan is het prima!

Leerkwaliteit is ook top, ik vet mijn zadel eigenlijk nooit in en hij ziet er nog als nieuw uit. De fabriek zit in Spanje en mijn zadel was er best snel toen (6-8 weken geloof ik). Ik heb zachte zitting en een new kent 2g. Betaalde jaren terug 1399 geloof ik.

Afbeelding

germie

Berichten: 25955
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 23:33

Bamii schreef:
Ik ben een dealer van Zaldi, echter ben ik geen zadelpasser. Mocht je weten welk model en welke maten je nodig hebt zou ik het zadel voor je kunnen bestellen :)

Kun je dan echt elk model bestellen? Zowel de lagere prijsklasses als de duurdere modellen van Zaldi?

Ik vind het overigens helemaal geen slechte zadels. Het mag dan een zgn. B-merk zijn, maar de kwaliteit is echt beter dan JC of Pagony.

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 10:16

Ik weet dat je onderscheid moet maken tussen de goedkope en de dure Zaldi's. De goedkoopste komen gewoon uit India, maar daar moet je het merk niet op afrekenen, vind ik. De dure zijn geweldig leuke goede kwaliteitszadels die makkelijk aanpasbaar zijn en onverslijtbaar. Ze kunnen ook maatwerk leveren (wat natuurlijk deels ook afhangt van degene die dat aanmeet). Als je kijkt naar de prijs: op het Iberisch schiereiland is de markt anders, daar wil men gewoon niet zo veel betalen voor een zadel, dus die prijs zal altijd een stuk lager liggen dan die van andere Europese zadels. Maar het afdoen als B merk, daar doe je de bekende Iberische merken te kort mee. Ook bv Ludomar heeft fantastisch mooie maatwerk zadels gebouwd voor een heel schappelijke prijs ( helaas gehoord dat die gaan stoppen of al gestopt zijn). Er zit een dealer in België met veel modellen, naam even vergeten. Je zou kunnen kijken of die een eindje wil rijden, de Nederlandse zadelmakers rijden andersom ook naar België dus wie weet.

Spenk
Berichten: 21781
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Zaldi dealer Groningen/Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 10:28

Voor dat geld kun je natuurlijk geen kwaliteits leer gebruiken en laten maken in arbeidsvriendelijke omstandigheden. Dus links of rechtsom zal je of leer hebben wat uit Azië komt of het wordt zelfs in Azië gemaakt.

Kwaliteits leer gebruiken en in Europa onder goeie omstandigheden laten produceren gaat niet samen met een prijs van €1400

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 09:07

Spenk schreef:
Voor dat geld kun je natuurlijk geen kwaliteits leer gebruiken en laten maken in arbeidsvriendelijke omstandigheden. Dus links of rechtsom zal je of leer hebben wat uit Azië komt of het wordt zelfs in Azië gemaakt.

Kwaliteits leer gebruiken en in Europa onder goeie omstandigheden laten produceren gaat niet samen met een prijs van €1400


Eens, maar dat is alsnog de 'goedkope' prijsklasse van dit merk. Het ligt ook een beetje aan de marge die je op zo'n zadel wilt. Er zijn in Engeland ook nog kleine bedrijfjes te vinden die mooie kwaliteit maatwerk met Europees leer bouwen voor een heel schappelijk prijsje, het is vervolgens jouw keuze als zadelverkoper welke prijs je erop plakt voor de consument.

germie

Berichten: 25955
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Zaldi dealer Groningen/Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 09:27

Maar dan worden merken als MAssimo als A-merk gezien, alleen omdat die duurder zijn, maar ook gewoon in lage longen landen gemaakt worden.

Overigens laat Stubben de bomen in Pakistan maken.

Verder hoeft leer uit Azie echt niet slechter te zijn. Mogelijk zijn de milieueisen daar ook anders, of de arbeidstomstandigheden, maar dat doet niet af aan de kwaliteit van het leer (en daarmee praat ik het niet goed, maar heb het puur over de kwaliteit).

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 11:01

Dit gaat ondertussen wel heel ver off-topic, we moeten eigenlijk een nieuw topic openen ;) : wat is een A-merk? Wat mij betreft kwaliteitsmateriaal en maatwerk vanaf de kale boom, het verschil met een zadel van de plank wat een beetje in de kussens en en de boommaat wordt aangepast (en onder die laatste valt Massimo).

DGL

Berichten: 303
Geregistreerd: 23-12-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 11:22

Misschien is een Deuber zadel ook interessant voor je? Die hebben een traploos verstelbaar kopijzer, kan met een imbussleutel versteld worden. De Peertil (in Stedum) is Deuber dealer dus kan bij je komen passen. Ik heb dat gedaan om te kijken of het model dat ik graag wilde paste. Daarna heb ik een tweedehands zadel in Duitsland gekocht en door de Peertil af laten passen omdat een nieuwe toch wel flink aan de prijs is.

LindaInez
Berichten: 18
Geregistreerd: 23-06-15
Woonplaats: Zuidlaren

Re: Zaldi dealer Groningen/Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 19:46

Ik krijg 12 maart de zadelpasservice Jade. Ik ben ook geïnteresseerd in gfs zadels, misschien wel een edix tudor.Ook even zitten op een wintec pro endurance. En ik heb een zadel van een vriendin van mij, misschien kan die ook passend. Dat is een westeind zadel, met wisselbaar kopijzer. Anders ga ik voor nieuw, doe ik mijn freemax weg en hoop ik echt wel voor 2000€ klaar te zijn

LindaInez
Berichten: 18
Geregistreerd: 23-06-15
Woonplaats: Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 20:01


xLiez

Berichten: 1894
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 21:35

LindaInez schreef:
Ik krijg 12 maart de zadelpasservice Jade. Ik ben ook geïnteresseerd in gfs zadels, misschien wel een edix tudor.Ook even zitten op een wintec pro endurance. En ik heb een zadel van een vriendin van mij, misschien kan die ook passend. Dat is een westeind zadel, met wisselbaar kopijzer. Anders ga ik voor nieuw, doe ik mijn freemax weg en hoop ik echt wel voor 2000€ klaar te zijn


Zadelmakerij jade is echt top! Komt ook bij onze pony’s toen westeind niet meer reageerde

LindaInez
Berichten: 18
Geregistreerd: 23-06-15
Woonplaats: Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 21:51

xLiez schreef:
LindaInez schreef:
Ik krijg 12 maart de zadelpasservice Jade. Ik ben ook geïnteresseerd in gfs zadels, misschien wel een edix tudor.Ook even zitten op een wintec pro endurance. En ik heb een zadel van een vriendin van mij, misschien kan die ook passend. Dat is een westeind zadel, met wisselbaar kopijzer. Anders ga ik voor nieuw, doe ik mijn freemax weg en hoop ik echt wel voor 2000€ klaar te zijn


Zadelmakerij jade is echt top! Komt ook bij onze pony’s toen westeind niet meer reageerde

Dat denk ik ook. Ik heb wel een goed gevoel bij haar en ook ruim aanpasbare zadels.

xLiez

Berichten: 1894
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Zaldi dealer Groningen/Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 23:04

Ja ze heeft veel keuze ook betaalbare opties! Geen duizenden euro’s haha. Heel geduldig en vriendelijk, ze is nu 2/3 keer bij ons geweest :D