Bodyprotector

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-24 10:29

Sinds augustus vorig jaar een nieuw paard (8 jaar) dat erg veel moeite bleek te hebben van de wereld om hem heen. Alles is doodeng. Toen we hem kochten was hij super relaxed, we twijfelen nog steeds hoe dat mogelijk was.....
Deze winter hem laten wennen aan van alles en vanwege een verzopen bak en weiland weinig mee gedaan, iemand hielp ons maar zijn dus even gestopt.
Meneer is ondertussen aardig gewend en kent de routine thuis nu prima, hij is ook gewoon een heel lief paard.
Aangezien ik niet de jongste meer ben twijfel ik over een bodyprotector, ook als veiligheidsbeugels aangeschaft. Ik rijd voornamelijk buiten, bos, straat enz.
Wat zijn nu de prettigste om te dragen, met een flinke cupmaat en b.v wat te verstellen.
Iemand ervaring met een fijne?

Kirrietje
Berichten: 492
Geregistreerd: 09-11-10

Re: Bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 10:34

Is een airjacket dan niet een goed idee? Deze is wellicht het meest comfortabel voor jou

kinel
Berichten: 2186
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 10:44

Wij rijden al jaren met bodyprotector. Vind het zelfs vreemd als ik hem niet aan heb. Zit me absoluut niet in de weg met rijden. Zijn zelf ook boshoppers.
Ik heb een sir lancelot en m’n dochter een pro tecto flex van usg.

Fataal
Berichten: 137
Geregistreerd: 23-11-19

Re: Bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 11:18

Een airjacket? Ik rijd hiermee als ik met mijn jonge paard naar buiten ga, geeft me een heel veilig gevoel

SjonnieZ

Berichten: 2327
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 11:47

Ik rij ook met een point two airjacket, het zwemvest model (dus zonder rits) omdat ik wat flinker ben. Rij er al jaren mee. Merk er niks van onderweg en ook als het heel warm is, is dit vest nog goed te doen.
Niet de charmantste variant mss maar wel dus zeer functioneel.

Paardjes101
Berichten: 258
Geregistreerd: 11-03-23

Re: Bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 15:42

Een airjacket zit lekkerder en heb je meer beweegruimte in. Ik zal alleen voor groepslessen en buitenritten wel een bodyprotector aandoen. Als je valt geeft het het namelijk best een klap. In het bos kan je paard van die klap schrikken en weg rennen. Ik ben een keer gevallen omdat mijn paard schrok van andermans airjacket dus vandaar ook niet heel handig in een groepsles.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 16:17

Hier een ongeveer gelijk verhaal, on die reden na wat twijfel en een paar harde vallen vorige zomer een bodyprotector van het merk Komperdell aangeschaft, heel licht en plat, lijkt net een bodywarmer, kan over een shirt heen en onder een vest of er overheen.
Ik merk eigenlijk niet meer dat ik ‘m aan heb, het zweet alleen ietsje sneller met fanatiek rijden.
Maar ik vind ‘m echt prima zitten.

Ik weet niet of ik precies deze heb, maar wel zoiets
https://hypostore.nl/komperdell-bodypro ... -slim.html

Paardjes101
Berichten: 258
Geregistreerd: 11-03-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 16:38

Nouvel schreef:
Hier een ongeveer gelijk verhaal, on die reden na wat twijfel en een paar harde vallen vorige zomer een bodyprotector van het merk Komperdell aangeschaft, heel licht en plat, lijkt net een bodywarmer, kan over een shirt heen en onder een vest of er overheen.
Ik merk eigenlijk niet meer dat ik ‘m aan heb, het zweet alleen ietsje sneller met fanatiek rijden.
Maar ik vind ‘m echt prima zitten.

Ik weet niet of ik precies deze heb, maar wel zoiets
https://hypostore.nl/komperdell-bodypro ... -slim.html


Wat handig! Ik ga daar ook eens naar kijken.

mala26

Berichten: 5003
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 20:02

Ik zou voor een airjacket dan gaan. Een bodyprotector zorgt voor een "wiebelpunt". Als in, je nek wordt niet beschermd waardoor je alsnog met je hoofd/nek redelijk hard naar achter kan slaan. Met een airjacket is ook je nek goed beschermd.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 20:58

mala26 schreef:
Ik zou voor een airjacket dan gaan. Een bodyprotector zorgt voor een "wiebelpunt". Als in, je nek wordt niet beschermd waardoor je alsnog met je hoofd/nek redelijk hard naar achter kan slaan. Met een airjacket is ook je nek goed beschermd.


Die werd mij afgeraden vanwege de knal die die geeft als ‘ie opblaast als je valt, als je dan een angstig paard hebt is het probleem nog groter…

BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re: Bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 11:22

Ik wil het zelf nog een keer testen door mijn bodyprotector af te laten gaan (ook om het gevoel eens te ervaren), maar als ik video's zie dan valt die knal enorm mee. Krijg wel eens het idee dat het wat wordt overdreven.
En daar komt nog bij dat als een ruiter valt dat ook niet zonder geluid is en er dan ook wel wat qua paniek en reuring is.

Filmpje met geluid. Dat geeft een idee hoe hard de knal is. Ik vind het echt reuze meevallen.
https://www.youtube.com/shorts/gQLegELpXOg

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 15:51

BrankaZ schreef:
Ik wil het zelf nog een keer testen door mijn bodyprotector af te laten gaan (ook om het gevoel eens te ervaren), maar als ik video's zie dan valt die knal enorm mee. Krijg wel eens het idee dat het wat wordt overdreven.
En daar komt nog bij dat als een ruiter valt dat ook niet zonder geluid is en er dan ook wel wat qua paniek en reuring is.

Filmpje met geluid. Dat geeft een idee hoe hard de knal is. Ik vind het echt reuze meevallen.
https://www.youtube.com/shorts/gQLegELpXOg


Je hoort er verschillende ervaringen mee, maar er waren wel meerdere mensen die het toch ook tegen vonden vallen hoe hard het was en mij het afraadden met een toch al schieterig en schrikkerig paard.
Ik ben in ieder geval tevreden tot nu toe met de bodyprotector die ik nu heb, die zit ook prima.

SjonnieZ

Berichten: 2327
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 20:15

BrankaZ schreef:
Ik wil het zelf nog een keer testen door mijn bodyprotector af te laten gaan (ook om het gevoel eens te ervaren), maar als ik video's zie dan valt die knal enorm mee. Krijg wel eens het idee dat het wat wordt overdreven.
En daar komt nog bij dat als een ruiter valt dat ook niet zonder geluid is en er dan ook wel wat qua paniek en reuring is.

Filmpje met geluid. Dat geeft een idee hoe hard de knal is. Ik vind het echt reuze meevallen.
https://www.youtube.com/shorts/gQLegELpXOg



Die “knal” valt idd enorm mee. Ben er al 2x buiten mee gevallen en in beide gevallen bleef mijn paard gewoon naast me staan.