Alweer een zadel vraag..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Alweer een zadel vraag..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 01:16

Mooi zadel, fijn die extra ruimte voor de schouder ook!

Heb je een foto van je paard met zadel en natuurlijk met jou in het zadel?

Folani
Berichten: 45
Geregistreerd: 08-08-15

Re: Alweer een zadel vraag..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 10:47

Hier wel vast een foto van paard met zadel! Met mezelf moet ik even kijken van de week of iemand een foto kan maken :D Afbeelding

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Re: Alweer een zadel vraag..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 12:54

Oh dit is zo'n fijn zadel!!
Ik wens je er veel rijplezier mee.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Alweer een zadel vraag..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:21

Ligt het zadel op die foto niet wat te ver naar voren? Ik kan het schouderblad natuurlijk nu niet voelen, maar hij lijkt er wel op te liggen.

Folani
Berichten: 45
Geregistreerd: 08-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 14:48

Bowo schreef:
Ligt het zadel op die foto niet wat te ver naar voren? Ik kan het schouderblad natuurlijk nu niet voelen, maar hij lijkt er wel op te liggen.


Ik denk dat de foto wat vertekend door de hoek, hij ligt er gewoon netjes achter! Voor het beeld een foto vanuit een andere hoek
Afbeelding

Celebi
Berichten: 3657
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Alweer een zadel vraag..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 15:05

Hé die rijbak herken ik. :+

Mocht het zadel nu niet te ver naar voren liggen vind ik 'm wel erg achterover gekanteld..

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Alweer een zadel vraag..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 16:27

Volgens mij vertekend dat. Je kan dit zadel absoluut niet nog een boommaat breder hebben. Dan ga je enorm kiepen.

Prachtig zadel! Veel rijplezier.

Folani
Berichten: 45
Geregistreerd: 08-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 20:28

Celebi schreef:
Hé die rijbak herken ik. :+

Mocht het zadel nu niet te ver naar voren liggen vind ik 'm wel erg achterover gekanteld..


Haha is inderdaad een bekende rijbak op bokt :')
Het vertekend inderdaad, hij is sowieso wat hoger aan de voorkant heb ik het idee. De beugelriem haken hangen nml wel gewoon netjes horizontaal.

Ik word elke rit blijer van mn zadel haha, ze gaat er zo fijn onder <3

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 03:53

Ik denk dat je ook een singel probleem hebt.
De huidige singel trekt de zadel naar voren toe, de gespen zitten echt veel te laag en je kunt aan de gespen zien dat je het verkeerde model hebt, want die horen recht naast elkaar te liggen.

Groen is de hoogte waarop gespen minimaal horen te liggen. Meer informatie daarover kun je hier vinden: [AG] [AG] Past mijn singel wel? Over te korte singels en het gevolg daarvan

Afbeelding

Afbeelding


Deze singel is zeker 15-20 cm te kort. (Je meet de maat van een singel van gesp tot gesp)

Ik zou je een crescent singel aanbevelen met de gespen op het uiteinde van de singel ivm de ruimte tot aan het zweetblad.

https://www.agradi.nl/kerbl-singel-anat ... -zwart.htm

Zoiets als deze en dan zeker 15-20 cm langer dan je huidige singel.

Folani
Berichten: 45
Geregistreerd: 08-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 10:59

Daphara schreef:
Ik denk dat je ook een singel probleem hebt.
De huidige singel trekt de zadel naar voren toe, de gespen zitten echt veel te laag en je kunt aan de gespen zien dat je het verkeerde model hebt, want die horen recht naast elkaar te liggen.

Groen is de hoogte waarop gespen minimaal horen te liggen. Meer informatie daarover kun je hier vinden: [AG] [AG] Past mijn singel wel? Over te korte singels en het gevolg daarvan

[ [url=m/z3PESl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gu5SwR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze singel is zeker 15-20 cm te kort. (Je meet de maat van een singel van gesp tot gesp)

Ik zou je een crescent singel aanbevelen met de gespen op het uiteinde van de singel ivm de ruimte tot aan het zweetblad.

https://www.agradi.nl/kerbl-singel-anat ... -zwart.htm

Zoiets als deze en dan zeker 15-20 cm langer dan je huidige singel.


Goed dat je het aankaart! Dat idee had ik ook al dus ik heb al even in het singel topic zitten neuzen. Ik heb vgm nog een langere cresent singel liggen, die zal ik van de week eens testen om te kijken wat die doet.

Ann_moi

Berichten: 3853
Geregistreerd: 11-04-06

Re: Alweer een zadel vraag..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:53

Wat een mooie update! Zo fijn dat je paard en jij zo weer plezier hebben met het werk. :)

Nielojram

Berichten: 7803
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 21:26

Saaams schreef:
Volgens mij vertekend dat. Je kan dit zadel absoluut niet nog een boommaat breder hebben. Dan ga je enorm kiepen.

Prachtig zadel! Veel rijplezier.

Dan past de boomvorm van het zadel niet.

Wat ik zie op de foto's is een zadel met een veels te krappe boom wat te hoog op zijn plek ligt.
(Ook je tweede foto's van de zijkant bevestigen dat)

Zadelboom ligt bovenop het paard, de takken prikken (boren)in de rug, het feit dat je paard nu beter reageert ( wat jij ervaart) zou kunnen betekenen dat je vorige zadel je paard nog meer pijn gaf, en nu een betere work-around heeft gevonden met dit zadel.

Je paard heeft een moeilijke bouw, arm bespierd, steil voor&achter qua benen, ontwikkelde onderhals, ik snap dat je lekker zit op dit zadel, je merkt weinig van het exterieur meer.

Je zal vast te horen krijgen van de leverancier dat het zadel goed ligt in beweging en dat je je geen zorgen hoeft te maken.

nile
Berichten: 57
Geregistreerd: 05-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 22:53

Wat een enorm leuk en aansprekend paard <3 , ik snap dat je gek op haar bent, zeker als ze ook nog zo’n leuk karakter heeft.

Op de foto lijkt het inderdaad wel of het zadel wat te ver naar voren ligt/ naar voren getrokken wordt door de singel.
Wellicht is het wel op te lossen door een crescent of maansingel. De voorste singelstoot lijkt voldoende naar voren te zitten aan het zadel, dus zeker niet kansloos. NB stroef dekje (bv Qhp puff pad) wil ook nog wel eens helpen (als je boommaat een iets dikker dekje toelaat).

Wel fijn dat je er zelf ook fijn in zit: ik grapte wel eens dat ik eerst een zadel zou willen uitzoeken en dan een paard eronder :') -maar ik heb ook alleen nog maar steile schouders, ronde ribben en korte rug gehad- en de laatste gaat toch nooit meer weg.

Succes!