Ik ben voor mijn paard op zoek naar een springzadel. We rijden nu met een wintec veelzijdigheidszadel, maar dat geeft mij echt te weinig steun als hij springt… Hij katapulteert nogal boven de sprong, waardoor ik er met de wintec vanaf vlieg
 met mijn andere paard spring ik met een Kentaur Priamos, maar kan niet zeggen dat die nou onwijs stevig zit.
 met mijn andere paard spring ik met een Kentaur Priamos, maar kan niet zeggen dat die nou onwijs stevig zit.Ik kwam de volgende zadels op marktplaats/Facebook tegen:
- Prestige Roma jump
- Prestige Versailles
- BR Jos Lansink
- Hulsebos (oudere modellen)
- Eric Thomas
Geven deze zadels veel steun? Ik zoek een zadel tot Max. €1000, boommaat medium (of verwisselbaar) en ik heb ivm mijn lengte minimaal 17.5 inch nodig. Hebben jullie tips welk zadel veel steun biedt?
Groetjes Caroline en Maddox de Katapult

Geplaatst
               Geplaatst 

Bij mij hielp juist een 'dunner'/close contact zadel omdat ik me dan met mijn zit veel beter vast kon zetten. Had meer voeling met zijn bewegingen. Heb toen een tijdje met een oude Pessoa gereden, maar die bleek niet te passen en heb nu sinds 3 jaar een Prestige Roma en vind die wel goed.
 Bij mij hielp juist een 'dunner'/close contact zadel omdat ik me dan met mijn zit veel beter vast kon zetten. Had meer voeling met zijn bewegingen. Heb toen een tijdje met een oude Pessoa gereden, maar die bleek niet te passen en heb nu sinds 3 jaar een Prestige Roma en vind die wel goed.