Tolt Saga zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Tolt Saga zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-23 20:53

Ik ben op zoek naar ervaringen met zadels van Tolt Saga, maar lees er niet heel veel over. Wie heeft zo'n zadel (en welk model) en hoe bevalt het zadel en vooral hoe is de kwaliteit van het leer? Wil binnenkort pasafspraak maken, maar zou graag wat ervaringen uit eerste hand lezen. Dank!

Narcissa

Re: Tolt Saga zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 18:36

Er zullen nog niet veel ervaringen zijn, ze zijn nog niet zolang in Nederland.

Ik heb er 1 gehad voor mijn hele kleine IJslander van 1m27. Model Saga. Voordeel van dit zadel was dat het als enige kort genoeg was voor mijn kleintje, het zijn echt bijzonder korte zadels.

Ik heb er helaas maar een paar keer mee kunnen stappen voor mijn paard mij afwierp met een breuk als gevolg, dus daar kan ik weinig over zeggen. Ik vond hem wel fijn zitten, moest enkel de beugels iets langer doen, anders zaten de knieblokken in de weg. Dat zal wel aan mij liggen hoor, ik heb bij eender welk zadel snel last daarvan ;). Desondanks zat hij wel lekker stevig.
Leerkwaliteit leek mij prima, zeker qua prijs/kwaliteit.

Fjord_Pip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:52

Afbeelding
Ik heb er vorige maand eentje gekocht voor mijn fjord, die bolt haar rug op met draven waardoor bijna elk zadel klappert. Heb nu een Tolt saga Smart gekocht, die zie je echt bijna niet. Heb m laten maken in donkerbruin, dus ik moet daar nog even op wachten, gelukkig kreeg ik afgelopen vrijdag het zwarte ToltSaga smart zadel ter leen weer terug omdat er een fout gemaakt was in het bestellen van het juiste model. Ik heb 'm aan laten meten bij KifraHorse

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 21:47

Wat leuk, een ToltSaga topic!
De Tolt Saga zadels komen uit dezelfde fabriek als een aantal andere bekende ijslander en dressuur zadel merken. Het fijne aan dit merk is dat de eigenaar, Peter open staat voor ideeën en zelf ook zadelpasser is, en dus weet aan welke belangrijke eigenschappen een goed zadel moet voldoen. De leer kwaliteit is uitstekend, en alle zadels zijn voorzien van een verwisselbaar kopijzer. Belangrijk is uiteraard dat de boomvorm past bij de rug van je paard en dat jij goed en fijn in het zadel kunt zitten. Als je meer wil weten mag je altijd contact opnemen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-23 23:39

Bedankt voor de reacties! Ik kwam bij Tolt Saga uit omdat ik echt een kort zadel zoek voor mijn Spanjaard.
Ik was al aan het kijken voor een afspraak Kitty! Je agenda is al aardig vol ;(

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-24 19:03

Is al weer even geleden hier. Iedereen nog happy met het zadel?

Morgen dan eindelijk het pasconsult voor mijn dikkiedik. Ben zo super benieuwd!!
Zat net nog even op de site te kijken en de Deluxe vind ik echt heel mooi op de foto's. Hopelijk kunnen we hem testen.
Als het niks is wordt het ook aardig ingewikkeld met die korte rug :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 16:49

Super fijn consult gehad!! Helaas geen resultaat voor mijn ponybeest, maar het zijn oprecht mooie zadels en ik kan Kitty/Kifrahorse ook zeker aanbevelen.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 17:04

Voor een kort zadel kan je ook Hans van Dijk van Atorka eens vragen. Hij heeft meerdere merken ijslanderzadels. Ik heb zelf een Prydi op mijn tinkermerrie liggen, juist omdat het zo’n mooi kort zadel is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 19:37

Ik ben benieuwd of er al meer mensen met ervaring zijn met dit zadel. Onze Haflinger met korte rug past zijn zadel niet meer. De zadelpasser waar we binnenkort heen gaan verkoopt dit merk ook.