Wat is dit voor zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie1

Wat is dit voor zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-23 15:52

Dit zadel heb ik gekregen om te verkopen voor goed doel. Ik heb alleen geen idee wat het is. Jah veelzijdigheid lijkt me en 17 inch, dat is het enige wat in het zweetblad staat. Voor de rest, zadelmarktkwaliteit? oud? wie het weet mag het zeggen. Ik ben erg benieuwd of iemand het herkend....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lijsken

Re: Wat is dit voor zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 15:57

Ik ken dit type zadel niet, maar de twee hoefijzertjes op die plek zag je vroeger wel bij Kadet zadels. Misschien geeft het je een aanknopingspunt :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 16:01

Ik weet niet Of het door de foto's komt maar is dit zadel nu zo scheef of lijkt dat maar?

Je hebt van die merkloze koudbloed zadels die hier ook wel op lijken

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 16:10

Afbeelding
een militair zadel.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 18:49

DeniseSoares schreef:
[ [url=m/tfh4qJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
een militair zadel.

Ik dacht dat ik inmiddels een flink aantal modellen kende, maar het zadel van TS herken ik zo 123 niet

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 19:29

Een leger zadel inderdaad.
Maar ik gok een „nieuwere“ (als in: niet van opa geweest) van een niet hoog kwalitatief merk vanwege het zachtere leer op de verlengde boom. Het is een tijdje in trend geweest als trekking zadel als ik me niet vergis.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 11-11-23 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 19:33

Lijsken schreef:
Ik ken dit type zadel niet, maar de twee hoefijzertjes op die plek zag je vroeger wel bij Kadet zadels. Misschien geeft het je een aanknopingspunt :)

Ja ik dacht hetzelfde, een Kadett zadel. Waren vroeger (30 jaar terug denk ik?) goedkope zadels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 20:05

Oh, wow!

Het is een soort 'geboren-in-Chernobyl' zadel!!

Wat je vaak zag ( en nog steeds ziet) was dat een fabrikant in India enkele foto's kreeg van de verkoper, zo moet het zadel eruit zien. Zodoende zie je dus veel nagemaakte modellen van kwaliteitszadels (voor de oplettende kijker dan, hè)

Wat ik hier zie:
Stubben Siegfried (Of Passier) veelzijdigheids.
De hoefijzertjes van het inderdaad bekende KADET-zadel, was toen erg in trek.
En 'stegen' aldus kussens die verder uitsteken. Dit was inderdaad een afgeleide van het legerzadel.

Wellicht had de verkoper het idee dat dit het ging worden, en het hele pakket laten combineren tot dit gedrocht.

Het gerepareerde stukje kniewrong geeft toch wel aan dat iemand er liefde en tijd in wilde stoppen..
Maar, die D-ringen die door de kussens heen gejast zijn (foto 5) gaf toch wel aan dat er moeite was om het zadel passend te krijgen..

Als zadelgek vind ik hem echt werkelijk prachtig :D Alles is fout aan dit zadel.
Poes is ook geïnteresseerd ;)

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 20:55

Bijzonder! Ken er zelf niets van, maar wel super interessant

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 21:21

Sizzle schreef:
Een leger zadel inderdaad.
Maar ik gok een „nieuwere“ (als in: niet van opa geweest) van een niet hoog kwalitatief merk vanwege het zachtere leer op de verlengde boom. Het is een tijdje in trend geweest als trekking zadel als ik me niet vergis.

Kan me herinneren dat ik, toen 7 jaar in euhm 1993, op Ibiza zo een zadel onder mijn kontje had op buitenrit.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 10:03

Ik moest denken aan een Ijslanderzadel, maar het lijkt ook wel op een militair zadel of een soort rare kruising daar tussen inderdaad.

Kadet hebben wij vroeger ook nog gehad..fout zadel zeg.. :o
Werden met hele partijen op de markt verkocht in de jaarbeurs in Utrecht oa.

Was net karton dat zadel.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 10:07

Ik zou deze absoluut niet verkopen. Stel dat dit ding terecht komt bij iemand die het op een paard wil leggen :\

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 10:13

DuoPenotti schreef:
Ik weet niet Of het door de foto's komt maar is dit zadel nu zo scheef of lijkt dat maar?

Je hebt van die merkloze koudbloed zadels die hier ook wel op lijken

Zou het schever ogen omdat het op een zo'n opstapladdertje ligt? Dat "handvat" steekt schuin naar boven.
Maar dan alsnog ziet het her idd scheef uit aan alle kanten :')

Wel gaaf om te zien, maar absoluut niet bedoeld om nu nog op een paard te leggen

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 10:30

Nielojram schreef:
Oh, wow!

Het is een soort 'geboren-in-Chernobyl' zadel!!

Wat je vaak zag ( en nog steeds ziet) was dat een fabrikant in India enkele foto's kreeg van de verkoper, zo moet het zadel eruit zien. Zodoende zie je dus veel nagemaakte modellen van kwaliteitszadels (voor de oplettende kijker dan, hè)

Wat ik hier zie:
Stubben Siegfried (Of Passier) veelzijdigheids.
De hoefijzertjes van het inderdaad bekende KADET-zadel, was toen erg in trek.
En 'stegen' aldus kussens die verder uitsteken. Dit was inderdaad een afgeleide van het legerzadel.

Wellicht had de verkoper het idee dat dit het ging worden, en het hele pakket laten combineren tot dit gedrocht.

Het gerepareerde stukje kniewrong geeft toch wel aan dat iemand er liefde en tijd in wilde stoppen..
Maar, die D-ringen die door de kussens heen gejast zijn (foto 5) gaf toch wel aan dat er moeite was om het zadel passend te krijgen..

Als zadelgek vind ik hem echt werkelijk prachtig :D Alles is fout aan dit zadel.
Poes is ook geïnteresseerd ;)

Dit is net of ik naar een aflevering van tussen kunst en kitsch zit te kijken <3 .
Super leuk opgeschreven en ook informatief.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 17:50

Is dit geen Australische stock zadel of zeg ik nou iets doms :D ?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 18:40

office schreef:
Is dit geen Australische stock zadel of zeg ik nou iets doms :D ?

Ja je zegt iets doms :D Zo'n stock saddle heeft een veel rechter zweetblad, een meer opstaande cantle ipv Europees achtige lepel en ook van die uitstekende oren aan de voorkant, boven je dijbeen, zodat je stevig zit. En is daarnaast gemaakt van degelijk leer, niet van dit prutspul.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 15:17

Dit is een zadel met stegen, dat zijn die uitstekende delen.
Verder zie je op de foto dat het niet het duurste leer is. De hoefijzertjes zijn om zadeltassen aan te maken, maar de originele stegenzadels die van kwaliteit zijn hebben geen hoefijzertjes, maar gewone d-ringen.

Wat de d-ringen op de achterkant van de stegen doen weet ik niet, want bij alle stegenzadels die ik ken zitten daar geen d-ringen. Als je d-ringen aan de achterkant hebt, dan zitten die normaal aan de lepel.

Dit lijkt mij een merkloos zadel. Het is een beetje een model vzh.