Goede zadelpassers in Drenthe/Friesland -> ook Iberisch of boomloos

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bellabo

Goede zadelpassers in Drenthe/Friesland -> ook Iberisch of boomloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-23 22:01

Ik ben op zoek naar een zadelpasser werkzaam in de regio Drenthe/Friesland/Overijssel die mijn paard en ik kan helpen in de zoektocht naar een goed zadel voor lange buitenritten: daarin maakt engels, western, boomloos, trekking of Iberisch mij echt niet uit. Ik wil liever zoveel mogelijk opties laten bekijken zodat we echt geholpen worden aan iets wat voor ons beide comfortabel is. Het vinden van een fijn zadel is voor ons een wat tegenvallende zoektocht.

We hebben al een nieuw engels zadel laten passen, maar helaas zit ik daar zelf niet comfortabel op en loopt zij er minder prettig onder: heeft ook "deukjes" in de spieren op de plek waar de boom eindigt (treepoints) na het rijden. Ze krijgt over het algemeen ook snel singel wondjes... waardoor alleen al een goede singel een zoektocht is.

Het komt dus allemaal heel nauw en ik ben ook de makkelijkste niet := Met mijn lange benen zijn veel zweetbladen te kort, en ik vind het heel belangrijk dat er op elk detail gelet wordt in het zadelpassen zodat we beiden zonder ongemak kunnen genieten. Dus ook of de singel de goede lengte en uitsnede heeft, of een point billet (singelstoot aan de voorkant van de boom) echt nodig is, dat de (kale) boom echt bij het paard past, dat het niet alleen goed lijkt te passen of "wel gaat" maar ook in beweging goed blijft, dat het geen druk legt op de trapezius, het tussenkanaal de goede breedte heeft en ik ook nog op de goede plek zit tov de rug. Kortom, iemand die het beste met het paard en haar (rug)gezondheid voor heeft. Dat klinkt vanzelfsprekend maar ik denk dat iedereen wel ervaringen heeft dat het helaas niet altijd zo gaat :P

Ik hoor heel graag elke tip, ervaring of wat dan ook, want zonder passend zadel rijden wij nu al een tijdje niet (behalve stappen met barebackpad), terwijl we beiden toe zijn aan die lange bosritten /3 <3

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 22:06

tennan

Re: Goede zadelpassers in Drenthe/Friesland -> ook Iberisch of boomloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 22:09

BuitenZinnig?

Kincses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 22:21

Inderdaad ook zadelmakerij van den Bosch! Zitten in Friesland en heel vakkundig. Proberen altijd echt mee te denken en je alles te laten proberen om iets passends te vinden voor zowel jou als het paard. Ze hebben veel keuze en nemen goed de tijd. :)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 23:16

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 07:28

Zadelmakerij Jade heb ik zelf goede ervaringen mee! Die heeft nu ook semi boomloos.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 23:20

Dees schreef:
Bij Van den Bosch durven ze nog wel eens de boom te smal aan te meten.

Ik zou naar Polane gaan https://www.zadelmakerijpolane.nl/

Idd een goede.
Ik denk alleen dat je voor een Iberisch zadel echt maar bij een aantal passers terecht kunt. Ninon Schutte heeft ook een Iberisch model en kan van alles voor je maken. Echt een goede optie denk ik. Of Raisa van zadel logisch.