Wie kan mij wat meer informatie geven uit ervaringen?
Ik heb een paard wat slecht een hoofdstel kan verdragen, ik heb op dit moment een Horka Crown hoofdstel met volledige vrijheid achter de oren. Maar zelfs met dit hoofdstel die zoveel vrijheid bied achter de oren begint ze na een halfuur vreselijk 'ja' te klapperen met haar hoofd. Andere hoofdstellen zijn helemaal geen optie, ik heb echt van alles al geprobeerd. En ja ik weet zeker dat het door het hoofdstel komt, met neckrope is er niets aan de hand.
Paard is uiteraard helemaal na gekeken door de dierenarts, het hele pakket foto's echo en klinisch helemaal tip top in orde. Ook wel fijn om te weten.

Het laatste wat ik nog kan proberen is een leren bit. Maar ik bezit een behoorlijk hete merrie die ondanks het heet zijn gewoon mee gaat op buitenrit. Ik kan het dus niet gebruiken dat het leren bit niet 'veilig' is, ik heb soms echt wel een rem nodig en in nood situaties wil ik ook hoe cru het ook klinkt haar uit veiligheids redenen om kunnen trekken zonder dat er iets draait/knapt of wat dan ook. Ik wil gewoon geen ongelukken hebben door onveilig harnachement.
Dus ik hoor heel graag jullie ervaringen!